صعود امیدوارکننده تیم ملی امید با مهدوی کیا در دوشنبه

به گزارش شهرآرانیوز، تیم ملی فوتبال امید ایران با برتری ۳ بر ۲ مقابل تاجیکستان به مرحله نهایی جام‌ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا صعود کرد. شاگردان مهدوی‌کیا با غلبه بر تیم میزبان و با کسب ۹ امتیاز از ۳ بازی در رتبه نخست گروه B مرحله مقدماتی قرار گرفتند و مجوز حضور در مرحله نهایی در خرداد ۱۴۰۲ در ازبکستان را به دست آوردند.

یاسین سلمانی، کاپیتان تیم ملی امید، ستاره میدان بود و با گل‌زنی در دقایق ۱۳، ۱۹ و ۴۴ هت‌تریک کرد و در جمع برترین گل‌زنان مرحله گروهی قرار گرفت. همچنین هنانوف و پنجشنبه نیز در دقایق ۱۰ و ۲۲ (پنالتی) برای تاجیکستان گل‌زنی کردند. در این دیدار آریا برزگر در دقیقه ۸۶ با دریافت کارت قرمز مستقیم از میدان اخراج شد و شاگردان مهدوی‌کیا به مدت حدود ۱۰ دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی کردند.

در جدول رده‌بندی این گروه ایران با ۹ امتیاز، تاجیکستان با ۶امتیاز، لبنان با ۳ امتیاز و نپال بدون امتیاز در رتبه‌های اول تا چهارم جای گرفتند. به این ترتیب، تیم ملی ایران به صورت مستقیم راهی مرحله بعد شد و تاجیکستان به‌عنوان تیم دوم گروه باید در انتظار پایان بازی‌ها در ۱۰گروه دیگر این مرحله بماند، زیرا به‌جز ۱۱ تیم صدرنشین، ۴ تیم برتر دوم و همین‌طور ازبکستان (میزبان مرحله نهایی) می‌توانند در خرداد ۱۴۰۱ به رقابت با همدیگر بپردازند. تیم ملی ایران در بازی‌های گذشته‌اش نپال را با ۴ گل و لبنان را با ۲ گل شکست داده بود.