قهرمانی بارثاوا در پایان مسابقات بسکتبال رده‌های پایه مشهد

اخوان | شهرآرانیوز؛ دومین دوره رقابت‌های بسکتبال رده‌های پایه مشهد با انجام دیدار پایانی رده سنی نوجوانان در سالن امید و زندگی به پایان رسید و آیین اختتامیه این مسابقات برگزار شد. مسابقاتی که از فروردین امسال و در ۴ رده نونهالان، نوجوانان، جوانان و مینی برگزار و تکلیف مقام‌آوران ۳ رده مینی، نونهالان و جوانان پیش‌از‌این مشخص شده بود و درنهایت با برگزاری دیدار فینال رده سنی نوجوانان، روز گذشته قطار این پیکار‌ها هم به ایستگاه آخر رسید و در مراسم اختتامیه این مسابقات از تیم‌های مقام‌آور رده‌های سنی چهارگانه تقدیر شد.

رقابت ۷ باشگاه در قالب ۲۰ تیم

بسکتبال رده‌های پایه مشهد با مشارکت هیئت بسکتبال مشهد و شهرداری منطقه‌۱۱ برگزار شد. در این تورنمنت ۲۰ تیم در ۴ رده سنی با یکدیگر رقابت کردند و جالب آنکه این ۲۰ تیم متشکل از ۷ باشگاه بسکتبال شهر مشهد بود. بارثاوا، داناک، رادین، skz، فرش مشهد، سورن و ذوالفقارزاده، ۷ باشگاه مشهدی بودند که در این مسابقه تیم داده بودند و برخی در دوسه رده و برخی ۲ تیم را روانه مسابقات کرده بودند.

در پایان این تورنمنت و در رده سنی نونهالان، این تیم داناک بود که توانست عنوان قهرمانی را از آنِ خود کند و تیم سورن به مقام نایب‌قهرمانی رسید. در دسته نوجوانان تیم بارثاوا اول شد و رادین با شکست در فینال به عنوان دومی بسنده کرد. در رده سنی جوانان، این تیم بارثاوا بود که به قهرمانی رسید و تیم رادین نایب‌قهرمان شد. همچنین در رده مینی، بارثاوا «الف» قهرمان و بارثاوا «ب» دوم شد. این دوره از مسابقات به‌صورت مشترک در زمین بسکتبال مجموعه امید و زندگی و زمین روباز بوستان ملت برگزار شد.

دهقانی: بسکتبال را به درون خانواده‌ها می‌بریم

رئیس هیئت بسکتبال مشهد درباره این تورنمنت گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم بسکتبال را به درون خانواده‌ها ببریم. عباس دهقانی افزود: ما برای این کار باید خانواده‌ها را به بسکتبال علاقه‌مند کنیم، بنابراین همه تمرکزمان به کار در رده‌های پایه است. دهقانی خاطرنشان کرد: ما همین دیروز برای اینکه شرایط خاص کرونایی اجازه حضور تماشاگر در سالن را نمی‌دهد، در فضای باز بیرون سالن تلویزیون بزرگی را گذاشتیم و بازی را برای خانواده‌هایی که آمده بودند، به‌صورت زنده پخش کردیم.

وی اذعان کرد: با برگزاری این مسابقات اول به‌دنبال این بودیم تا این بچه‌ها کسب‌تجربه کنند و در وهله دوم استعدادیابی نیز انجام بدهیم. رئیس هیئت بسکتبال مشهد تصریح کرد: البته در‌این‌بین باید این را هم بگویم که ما انتظار حضور بهتری از‌سوی باشگاه‌های بسکتبال مشهد داشتیم و فکر می‌کنیم شمار تیم‌ها بیشتر باشد، چرا‌که پتانسیل بسکتبال مشهد بیشتر از این‌هاست؛ اما برخی مربیان نخواستند بازیکنانشان در این تورنمنت حاضر شوند.