بیشترین فوتی‌های ناشی از حوادث، مردان هستند

جانقربان | شهرآرانیوز- براساس آمار پزشکی قانونی خراسان رضوی، بیشترین فوتی‌های ناشی از حوادث مردان هستند و در ۶ ماه اول امسال بیش از ۱۲۰ مرد در استان جانشان را در اثر حوادثی مانند گازگرفتگی، برق‌گرفتگی و سوختگی از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی درباره آمار معاینات نزاع جسمانی در استان گفت: امسال ۳۰ هزار و ۱۷۱ معاینه نزاع جسمانی در ۶ ماه نخست سال در استان ثبت شده است که ۱۸ هزار و ۲۸۹ معاینه مربوط به آقایان و ۱۰ هزار و ۸۸۲ معاینه مربوط به زنان بوده است.

دکتر سیدآریا حجازی افزود: در سال ۱۳۹۹ نیز ۵۰ هزار و ۶۸۶ معاینه نزاع جسمانی در پزشکی قانونی خراسان رضوی ثبت شده است که ۳۲ هزار و ۲۲۱ مرد و ۱۸ هزار و ۴۶۵ زن بوده‌اند. همچنین ماه‌های خرداد، تیر و مرداد دارای بیشترین آمار ثبتی معاینات نزاع جسمانی هستند که به‌ترتیب تعداد ۵۳۸۱، ۵۴۸۲ و ۵۵۴۳ مراجعه داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمار متوفیان ناشی از گازگرفتگی در استان خراسان رضوی در ۶ ماه اول سال نیز ۱۵ نفر بوده است که ۱۰ نفر از این افراد مرد بوده‌اند و بیشترین تعداد متوفیان از این حادثه در فروردین‌ماه بوده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سال گذشته نیز ۶۹ نفر از هم‌استانی‌های ما بر اثر این حادثه جانشان را از دست داده‌اند که ۵۱ نفر از آن‌ها مرد بوده‌اند و بیشترین حادثه مرگ ناشی از گازگرفتگی در دی‌۱۳۹۹ رخ داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی درباره آمار متوفیان ناشی از سوختگی استان خراسان رضوی در سال ۱۳۹۹ گفت: سال گذشته ۱۵۶ نفر از هم‌استانی‌های ما بر اثر سوختگی جانشان را از دست داده‌اند که از این تعداد ۱۰۶ نفر آقا بوده‌اند و بیشترین آمار سوختگی‌ها در بهمن‌ماه ثبت شده است. سال گذشته در شهریورماه نیز کمترین آمار متوفیان ناشی از سوختگی را داشته‌ایم.

دکتر حجازی خاطرنشان کرد: آمار متوفیان ناشی از سوختگی استان خراسان رضوی در ۶ ماه نخست امسال در مجموع ۷۹ نفر بوده است که در این تعداد ۵۶ مرد و ۲۳ زن بوده‌اند و بیشترین تعداد سوختگی‌ها در فروردین‌ماه و کمترین تعداد در تیرماه بوده است.

وی درباره تعداد افرادی که امسال در اثر غرق‌شدگی جانشان را از دست داده‌اند نیز گفت: متأسفانه در استان خراسان رضوی در ۶ ماه نخست امسال ۳۸ نفر بر اثر غرق‌شدگی جانشان را از دست داده‌اند که ۳۳ نفر از این افراد مرد بوده‌اند و در ماه‌های گرم سال یعنی خرداد و تیر بیشترین تعداد متوفیان ثبت شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز تعداد ۴۵ نفر از هم‌استانی‌های ما بر اثر غرق‌شدگی جان داده‌اند که فقط ۴ نفر از آن‌ها زن بوده‌اند و بیشترین تعداد در ماه مرداد بوده است.

دکتر حجازی درباره تعداد متوفیان ناشی از برق‌گرفتگی و متوفیان ناشی از این رخداد گفت: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲ نفر از هم‌استانی‌های ما بر اثر برق‌گرفتگی فوت کرده‌اند که ۲۳ نفر از این افراد مرد و ۹ نفر زن بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز ۳۶ نفر در استان به‌دلیل برق‌گرفتگی فوت کرده‌اند که ۲۹ نفر از این افراد مرد بوده‌اند و ماه اسفند نیز تنها ماهی بوده است که در آن هیچ فوتی ناشی از برق‌گرفتگی ثبت نشده است.