استاندار خراسان رضوی: شورا‌های شهر باید از سلامت قطعی برخوردار باشند

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ استاندار خراسان رضوی گفت: شورا‌های شهر در استان باید از سلامت قطعی برخوردار باشد تا در پایان دوره افتخار کنیم که سالم بوده ایم و تا جایی که می‌توانسته ایم به مردم خدمت کرده ایم.

یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه رسمی دوره ششم شورای اسلامی خراسان رضوی افزود: شورای اسلامی استان ظرفیتی ایجاد می‌کند که بازخورد حقیقی برنامه‌ها و اهداف اجرایی در استان دریافت شود تا خلأها، عقب ماندگی‌ها و انحرافات روشن شود و با اصلاح رویه به هدف گذاری هایمان برسیم.

وی بیان کرد: هنر اعضای شورای اسلامی استان تبدیل مطالبات مردم به اهداف عملیاتی و پس از آن برنامه ریزی برای تحقق آن هاست. نظری ادامه داد: باید هم افزایی کنیم تا از ظرفیت مردمی موجود در شورا‌های شهر در استان استفاده شود و با تمرکز بر این ظرفیت مشکلات مردم را گام به گام حل و فصل کنیم.

استاندار خراسان رضوی هماهنگی اعضای شورای اسلامی استان و تبادل تجربه در بین اعضا را برای حل مسائل عمومی استان مهم دانست و افزود: رابطه شورای اسلامی استان با استانداری علاوه بر جمع آوری بازخورد‌ها و پیشنهاد‌های بهبودبخش در فعالیت‌های اجرایی در استان، منجر به حل مشکلاتی می‌شود که هنوز فراگیر و بزرگ نشده اند.

روستا‌ها نیازمند توجه اند

نظری با بیان اینکه فعالیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخارآمیز است و مسئولیتی بسیار سنگین و مهم محسوب می‌شود، اضافه کرد: این مسئولیت را مردم به ما دادند و برای پاسداشت این اعتمادی که به ما شده است باید فردی صالح در این مسئولیت‌ها باشیم و اگر اشتباهات فردی داریم به حرمت این جایگاه، خود را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: امانت داری اقتضا می‌کند که برخی از ویژگی‌های فردی و جمعی رعایت شود و آن‌ها را در خودمان تقویت کنیم.

وی گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌توانند نظارت و بازخورد‌های مختلف را به درستی به استان منتقل کنند دهیاران و اعضای شورا‌های روستایی هستند که باید به نظرات آن‌ها توجه شود.

وی ادامه داد: در سطح روستا‌ها نیازمند توجه ویژه به مسائل اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بیکاری هستیم.

نیازمند حمایت استاندار هستیم

رئیس دوره پنجم شورای اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: نظام‌مند کردن همه فعالیت‌های شورای اداری در حوزه مدیریت استان یک اقدام ویژه بود.

شهناز رمارم با اشاره به ترسیم ماتریس کاری در شورای اسلامی استان افزود: وظیفه این ماتریس پوشش اقدامات توسعه ای، مالی و شورایی است.

رمارم تأکید کرد: تداوم حمایت‌های استاندار باعث پیشبرد اهداف این شورا می‌شود.

همچنین در این جلسه سیدمؤمن حسینی با رأی اعضای این شورا به ریاست شورای اسلامی استان انتخاب شد.