«کمربند جنوبی مشهد» پروژه‌ای بدون پژوهش بود

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فعالیت بدون پژوهش و مطالعه، اقدام بسیار غلطی است که موجب هدررفت منابع مالی شهرداری می‌شود و مصداق بارز این مهم را در کمربند جنوبی مشهد شاهدیم؛ پروژه‌ای که با هزینه‌های سنگین انجام و سرانجام در میانه راه تعطیل شد.

حسن موحدیان در وبینار کارآفرینی و اشتغال از نگاه مدیریت شهری، بیان کرد: متخصصان و پژوهشگران در تعامل با مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر مشهدمقدس می‌توانند ضمن مسئله یابی، به پیشبرد مسائل پژوهشی در حوزه شهر و شهروند بپردازند.

وی با بیان اینکه براساس اصل کارآفرینی، باید بپذیریم که در حل مسائل نیازمند تغییراتی در نگرش، فرهنگ و دیدگاه خود هستیم، افزود: مدیران هم باید به این تغییر باورمند باشند و بدانند که تغییر یکی از نیاز‌های ضروری در دنیای امروز است. البته این تغییر به معنی تغییر در باور‌ها و نگرش‌های اعتقادی و مسائل این چنینی نیست، بلکه شامل سبک زندگی و نوع کسب وکار و فعالیت ما می‌شود.

موحدیان افزود: در گذشته کشوری ثروتمند تلقی می‌شد که از منابع آب، خاک و معادن غنی برخوردار بود، اما به تدریج این نگاه موضوعیت خود را از دست داد و برخورداری از نیرو و سرمایه انسانی جایگزین آن شد؛ نگاهی که موجب شکل گیری صنایع شد و افزایش تولید ناخالص ملی را در پی داشت.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه دوران سرمایه انسانی هم پشت سر گذاشته شده است، تصریح کرد: باید بپذیریم امروزه کشور‌هایی می‌توانند از لحاظ اقتصادی حرف اول را در دنیا بزنند که کارآفرین باشند. پس نفت و منابع طبیعی و... برای ما کارساز نیست و نیازمند انسان‌های خلاق و کارآفرین هستیم.

موحدیان گفت: باید بدانیم که کسب‌وکار در دنیای امروز تغییر کرده و باید خود را با این نگاه و فرهنگ همراه کنیم؛ دوران فروش و تاراج سرمایه گذشته است و از این راه نمی‌توان به اهداف و ساحل نجات اقتصادی دست یافت.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل امروز، گذر از دوران کارمندی و ورود به عرصه کارآفرینی است، افزود: کارمند شدن، موضوع اقتصادی نیست و باید قبول کنیم که هم اشباع شده است و هم امکان‌پذیر نیست.