رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: عملیات مرمت بازار فرش باید تسریع شود

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: عملیات اجرایی مرمت بازار فرش به دلیل برخی معارضات، زمان‌بر شده و لذا با توجه به مختل شدن فعالیت کسبه و تردد بالای زائران و شهروندان، این روند باید با تلاش مضاعف شهرداری منطقه ثامن و میراث فرهنگی تسریع یابد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حسن موحدیان ضمن بازدید از عملیات اجرایی مرمت بازار فرش مشهد، با کسبه این بازار هم دیدار و گفتگو کرد.

موحدیان با بیان اینکه بازار فرش، بازاری تاریخی و میراثی است و کسبه آن هم جزو افراد متدین و قدیمی مشهد هستند، اظهارکرد: بازار فرش از حیث کالبدی و سازه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ناپایدار بوده و اگر به فکر آن نباشیم، جان کسبه، زائران و مجاوران را تهدید می‌کند.

وی افزود: برهمین اساس، اقدام مشترکی بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شده و مرمت این بنای تاریخی و میراثی در دستورکار قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به زمان‌بر شدن عملیات اجرایی مرمت بازار، گفت: با توجه به مختل شدن فعالیت کسبه و همچنین تردد بالای زائران و شهروندان در این بازار، این روند باید با تلاش مضاعف شهرداری منطقه ثامن و میراث فرهنگی تسریع یابد.

شایان ذکر است که عملیات مرمت بازار فرش، که عرصه آن به ثبت جهانی رسیده، از اردیبهشت سال جاری آغاز شده است؛ پروژه‌ای که اجرای آن ۸ سال پیگیری می‌شد و سرانجام با تصویب طرح آن توسط میراث فرهنگی و گردشگری، وارد فاز اجرایی شد.

متولی اجرای مرمت بازار فرش، شهرداری است که براساس برنامه زمان‌بندی قرار بوده ۸ ماهه به اتمام برسد، ولی به دلیل معارضات گسترده پیش آمده اعم از تاسیسات شهری و کسبه، روند کار مختلف شده است.