با ماسک آسپرین پوست خود را جوان کنید + نحوه استفاده

به گزارش شهرآرانیوز، آیا می ‎دانستید قرص آسپرین که معمولا به منظور کاهش درد و تب مورد استفاده قرار می ‎گیرد، دارای خواص اعجاب انگیزی برای درمان مشکلات پوستی است؟ این قرص حاوی ترکیبی به نام استیل اسید سیلیک است که این ماده به تسکین قرمزی، التهاب و خارش پوست کمک می ‎کند. قرص آسپرین همچنین دارای خاصیت ضد التهابی نیز است و با التهابات پوستی و بدن مقابله می ‎کند. در این قسمت به ارائه چند مورد از ماسک‌های صورت تهیه شده از قرص آسپرین خواهیم پرداخت.

۱.  ماسک آسپرین و روغن درخت چای

این ماسک مخصوص پوست‌های مستعد آکنه است و به جلوگیری و درمان آکنه و ضایعات پوستی کمک می ‎کند.  

طرز تهیه:

پودر آسپرین را با مقداری آب و چند قطره روغن درخت چای ترکیب کرده و آن را بر روی تمام نواحی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

این ماسک را دو بار در هفته تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

۲. ماسک آسپرین و عسل

این ماسک مخصوص پوست‌های خشک است و به آبرسانی و جلوگیری از بروز ضایعات پوستی مانند آکنه کمک می ‎کند.  عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و پوست را تغذیه می ‎کند.  

طرز تهیه:

۵-۶ عدد قرص آسپرین را خرد کرده و به خوبی آن را لکه کنید. ۱ قاشق چای خوری عسل طبیعی به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. همچنین می ‎توانید چند قطره روغن زیتون، روغن بادام و یا روغن جوجوبا نیز به این ماسک اضافه کنید.

ماسک به دست آمده را بر روی تمام نواحی صورت خود مالیده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.  

۳. ماسک اسپرین و آب لیمو

آسپرین در ترکیب با آب لیمو همانند یک ضد آفتاب عمل کرده و آسیب پوست در برابر اشعه مضر آفتاب را به حداقل می ‎رساند. این ماده همچنین پوست آفتاب سوخته را تسکین می ‎دهد.  

طرز تهیه:

۵-۶ عدد قرص آسپرین را به خوبی خرد کرده و ۱ قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید. در صورت تمایل میتوانید چند قطره روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید. ماسک به دست آمده را بر روی تمام نواحی قسمت‌های صورت خود بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب خنک شستشو دهید.

این ماسک را هفته‌ای دو مرتبه تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

۴. ماسک آسپرین و سرکه سفید

این ماسک سبب ضدعفونی شدن پوست صورت می ‎شود و به کاهش پف صورت و برطرف شدن لکه‌های تیره بر روی آن کمک می ‎کند.  

طرز تهیه:

در ½ فنجان آب، ۸-۱۰ قرص آسپرین را حل کرده و ۴ قاشق چای خوری سرکه سفید به آن اضافه کنید. ماسک را بر روی پوست صورت خود مالیده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب شستشو دهید.

۵. ماسک آسپرین و سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به سفت شدن پوست صورت کمک کرده و روند پیری پوست را به حداقل می ‎رساند.  

طرز تهیه:

۱-۲ عدد سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا حالت سفتی پیدا کند. ۵-۶ عدد قرص آسپرین خرد شده را به آن اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. ماسک را بر روی تمام نواحی پوست صورت خود مالیده و پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

۶. ماسک آسپرین و آووکادو

آووکادو دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی است و به پاکسازی عمیق پوست و ایجاد خاصیت ارتجاعی در آن کمک می‎ کند. این ماده همچنین از خشک شدن پوست صورت جلوگیری خواهد کرد.  

طرز تهیه:

۳ قاشق غذاخوری آووکادو له شده را به ۵-۶ عدد قرص آسپرین خرد شده اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. ماسک را بر روی تمام نواحی پوست صورت خود مالیده و پس از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

۷. ماسک آسپرین و موز

موز دارای خاصیت ضد پیری بوده و موجب آبرسانی پوست نیز خواهد شد.  

طرز تهیه:

۵-۶ عدد قرص آسپرین له شده را به ½ موز له شده اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید. ماسک را بر روی پوست صورت خود مالیده و پس از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

۸. ماسک آسپرین و روغن زیتون

روغن زیتون دارای خاصیت ترمیم کنندگی و جوان کنندگی پوست است.  

طرز تهیه:

۵-۶ عدد قرص آسپرین له شده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.  

منبع: نمناک