۲۵ جایگاه سی اِن جی روی هوا
بر اساس اعلام انجمن صنفی جایگاهداران سی‌ان‌جی خراسان رضوی هم‌زمان با تعطیلات آخر ماه صفر ۱۰ جایگاه سی‌ان‌جی در مشهد به دلیل استاندارد نبودن تعطیل شدند. اکنون نیز برای ۱۵ جایگاه دیگر اخطار قطع صادر شده است و درصورتی که این جایگاه‌ها نتوانند مشکلات مربوط به حوزه استاندارد را برطرف کنند، تعطیل خواهند شدند. این مسئله سبب شد روز گذشته محمدرضا رضوی راد، رئیس هیئت مدیره جایگاهداران سی‌ان‌جی خراسان رضوی، در نامه‌ای به احمد یزدان‌پناه، معاون عمرانی استاندار خراسان‌رضوی، درخواست تجدید نظر در این باره را نماید. در این نامه که نسخه‌ای از آن برای شهرآرا ارسال شده آمده است: «همان‌گونه که مستحضر هستید از زمان ایام آخر صفر ۱۰ جایگاه سی‌ان‌جی در مشهد به دلیل استاندارد نبودن تعطیل گردیده است. این اقدام علاوه بر بیکاری پرسنل جایگاه‌ها باعث نبود سوخت رسانی به خودرو‌های گاز سوز زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شده است. خواهشمند است با توجه به اینکه ۱۵ جایگاه دیگر سی‌ان‌جی در مشهد به دلیل استاندارد نبودن در نوبت قطع گاز قرار دارند با توجه به عنایت ویژه به تأمین سوخت خودرو‌های دوگانه‌سوز همشهریان و زائران محترم، دستور فرمایید هرچه سریع‌تر جلسه کارگروه سی‌ان‌جی استان که بیش از ۳ سال است تشکیل نشده است، برگزار و در خصوص این مهم اتخاذ تصمیم گردد. لازم به توضیح است که جایگاه‌های سی‌ان‌جی تعطیل‌شده تحت مالکیت شهرداری مشهد است.»
رئیس هیئت مدیره جایگاهداران سی‌ان‌جی خراسان رضوی در این باره به شهرآرا گفت: بر اساس قرارداد بین بخش خصوصی و شهرداری منعقد گردید، مقرر شده است بعد از استانداردسازی جایگاه‌ها، شهرداری هزینه‌ها را پرداخت کند، اما با توجه به اینکه تعطیلی جایگاه‌های سی‌ان‌جی بلافاصله بعد از واگذاری صورت گرفت، این مسئله برای جایگاهداران مشکل ایجاد کرده است. رضوی راد افزود: با توجه به اینکه استانداردسازی هر جایگاه ۱۳۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، تأمین این رقم برای بخش خصوصی که فعالیتش تعطیل شده است میسر نیست. بر این اساس، از شهرداری مشهد درخواست کردیم هزینه‌ای را که در اتمام فرایند استانداردسازی مقرر بود پرداخت کند به منظور ممانعت از اختلال در روند خدمات‌دهی به شهروندان اکنون بپردازد. وی با بیان اینکه اکنون ۷۷ جایگاه سوخت سی‌ان‌جی در مشهد فعالیت دارند که برخی از آن‌ها دومنظوره هستند گفت: برخی از جایگاه‌های تعطیل‌شده در مناطق پرتقاضا قرار دارند. به عنوان مثال، جایگاه‌های انتهای عدل خمینی، وحدت، رحمانیه، قدس (در خیابان سیدی)، نخودک، گلشور و حجاب تعطیل شده‌اند. این مسئله سبب شده است فشار کاری روی سایر جایگاه‌ها افزوده شود. وی بیان کرد: اگر ۱۵ جایگاه دیگر در مشهد تعطیل شوند این مسئله به منزله خروج ۳۲ درصد ظرفیت جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان از خدمات‌دهی است. وی تأکید کرد: به محض تأمین بودجه روند استانداردسازی شروع می‌شود تا در خدمات‌دهی به شهروندان خللی به وجود نیاید.

فعالیت جایگاه‌های پرخطر
با این حال، مدیرکل استاندارد خراسان رضوی از بسته شدن جایگاه‌های سی‌ان‌جی پرخطر دفاع کرد و گفت خسارت حاصله از حادثه احتمالی بسیار بیشتر از تعطیلی جایگاه‌های سی‌ان‌جی غیراستاندارد است. از این رو، آن‌ها تا زمانی که ایراد‌ها را برطرف نکنند، تعطیل خواهند بود. علیرضا جمیع افزود: تعطیلی این جایگاه بعد از چند بار اخطار صورت گرفته است. از این رو، این‌گونه نبوده است که بلافاصله جایگاه‌های سی‌ان‌جی تعطیل شوند. وی تأکید کرد: در صورت رفع ایراد، جایگاه‌ها باز خواهند شد.

مساعدت شهرداری مشهد
سرپرست بازاریابی و بهره‌برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از مساعدت مدیریت شهری برای حل مشکلات جایگاه‌های سی‌ان‌جی خبر داد و گفت: بر اساس قرارداد شهرداری باید بخش خصوصی، جایگاه‌ها را استانداردسازی و سپس مبالغ را دریافت کند. با این حال، با توجـــــه به نـــامه‌نگاری‌های صورت‌گرفته و برای تسهیل در روند خدمات‌دهی به شهروندان، مقرر شده است مبلغی برای حل مشکلات جایگاه‌داران سی‌ان‌جی در اختیار آن‌ها قرارداده شود. مهدی حاتمی افزود: روند این کار در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده پرداخت صورت بگیرد.