رئیس اداره اقتصادی و امور مشارکت‌های شهرداری منطقه:
بستر سرمایه‌گذاری در منطقه ۱۰ فراهم است
چوپان - رئیس اداره اقتصادی و امور مشارکت‌های شهرداری منطقه ۱۰ ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه، گفت: شهرداری منطقه بستر‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

شهرداری آماده همکاری
علی یوسف‌زاده تبریزی در گفتگو با خبرنگار شهرآرامحله، بیان کرد: محدوده منطقه ۱۰ با توجه به قرارگیری در اصلی‌ترین محور ورودی شهر مشهد و ادامه مسیر بزرگراه امام علی (ع) به سمت چناران و گلبهار و همچنین قرار داشتن مجموعه‌های بزرگ درمانی تخصصی و همچنین مجموعه‌های مفرح آبی دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، مراکز اقامتی و گردشگری است.
وی ادامه داد: از این‌رو شهرداری منطقه آماده هر گونه همکاری و مشارکت با سرمایه‌گذاران در حوزه‌های یاد شده خواهد بود و به این دلیل بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز تعریف شده است.

موقعیت ویژه موجود
یوسف‌زاده بیان کرد: محور امام علی (ع) به چناران موقعیت ویژه‌ای برای مناطق مجاور از جمله این منطقه ایجاد خواهد کرد، همچنین برای دسترسی آسان و سریع به شهر‌های مجاور از طریق محور بزرگراه آزادی شرایط افزایش تقاضا برای سکونت در منطقه ۱۰ فراهم خواهد شد که این باعث رونق بازار مسکن و به تبع آن رشد سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌شود.
رئیس اداره اقتصادی و امور مشارکت‌های شهرداری منطقه ۱۰ گفت: اولین فرصت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در حوزه مستغلات و زمین در بزرگراه آزادی است که با توجه به تعریض عرض انجام شده، شرایط لازم برای تراکم و سطح اشغال در طرح‌های پیشنهادی شهرداری فراهم شده است.

چراغ سبز پارک‌های موضوعی
یوسف‌زاده بیان کرد: با توجه به موقعیت مرکزی پارک‌های بزرگ منطقه از جمله پارک شاهد، نیلوفر آبی و دانش تقاضا‌هایی برای سرمایه‌گذاری درباره پارک‌ها مطرح شده است که از جمله طرح‌های اقتصادی با محوریت پارک‌های موضوعی می‌توان به بوستان کودک و سلامت در بولوار شریعتی اشاره کرد.
این مقام مسئول در شهرداری منطقه ۱۰ مشهد یکی دیگر از فرصت‌های اقتصادی مناسب در منطقه را در حوزه ساخت‌وساز محور خادم‌الشریعه دانست و گفت: معابر بازگشایی شده خادم‌الشریعه و امام دوست نیز فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری به وجود آورده و اکنون نیز تقاضا برای صدور پروانه در این محدوده مشهود است.

لزوم جبران کمبود مراکز اقامتی
رئیس اداره اقتصادی و امور مشارکت‌های شهرداری منطقه ۱۰ در ادامه بیان کرد: با توجه به وجود مجموعه بیمارستان رضوی و دارا بودن بخش‌های تخصصی در حوزه سلامت و درمان و بیمارستان در حال ساخت تخصصی سرطان ناظران و مجموعه‌های تفریحی متعدد، فرصت مناسبی برای ساخت مرکز اقامتی و گردشگری در منطقه فراهم شده است و با توجه به کمبود سرانه اقامتی از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود که در این حوزه برای مشارکت و سرمایه‌گذاری ورود کنند. به این منظور شهرداری منطقه بسته‌های اقتصادی را نیز با توجه به فرصت‌های موجود طراحی کرده است.