تصویب مطالعات خط ۴ مترو مشهد

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور از تصویب مطالعات امکان‌سنجی خط۴ قطارشهری مشهدمقدس در جلسه ۱۶۹ این شورا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مهدی جمالی‌نژاد افزود: در مطالعات امکان‌سنجی خط۴ قطارشهری مشهد، مباحث اقتصادی و زیست‌محیطی موضوع، تطابق طرح با قوانین فرادستی موجود و رعایت مقررات پدافند غیرعامل و ضوابط بافت‌های تاریخی لحاظ شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای خط ۴ قطارشهری مشهد و تکمیل و تقویت دیگر خطوط، شاهد متحول‌شدن چهره این کلان‌شهر و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر مدیریت‌شهری به مردم و زائران امام‌رضا (ع) باشیم.

مشهد اولین شهر دریافت کننده مجوز ۷۷۷ است

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد اولین شهر در کشور است که موفق به دریافت مجوز۷۷۷ برای ساخت خط ۴ قطارشهری از وزارت کشور شده است.

ایمان فرهمندی افزود: با دریافت این مجوز که نشان از دانش فراوان حوزه حمل‌ونقل شهرداری مشهد و مشاوران دارد، اکنون می‌توانیم از ردیف بودجه‌ای که دولت برای انتشار اوراق مشارکت در بودجه سال۱۴۰۱ برای خطوط قطارشهری درنظر می‌گیرد و دیگر تسهیلات برای ساخت خط ۴ استفاده کنیم.

کمک راهگشای دولت

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: با تأکید وزارت کشور از سال ۱۳۹۹ اجرای خطوط ریلی نیاز به دریافت مجوز تبصره۷۷۷ دارد.

خلیل‌ا... کاظمی افزود: پیش از این شهر‌های بزرگ کشور براساس طرح‌های جامع و تفصیلی به تعریف و مطالعه خطوط ریلی اقدام می‌کردند. از آنجا که در برخی شهر‌ها بدون توجه به جمعیت و وسعتشان خطوط ریلی تعریف شد، دریافت مجوز تبصره۷۷۷ وزارت کشور مدنظر قرار گرفت.

کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، نیز بیان کرد: با تصویب مطالعات خط ۴ و دریافت مجوز تبصره۷۷۷ برای ساخت این خط، می‌توانیم از تسهیلات دولتی، انتشار اوراق مشارکت و ماده۲۳ برای تأمین مالی این خط استفاده کنیم.