نخستین برد ۱۰۰ تایی‌ تیم ملی بسکتبال در راه جام جهانی

گروه ورزش/شهرآرانیوز، دیدار تیم‌های ملی بسکتبال بحرین و ایران در سالن خلیفه بحرین برگزار و در نهایت با نتیجه ۱۰۰ - ۶۴ به نفع ایران به پایان رسید.
بازیکنان آغازگر بحرین: چستر جارل گیلس، محمد ابراهیم، محمد کوید، میثم عیسی و محمد حمودا
سرمربی: سم وینسنت
بازیکنان آغازگر ایران: سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و محمد حسن‌زاده
سرمربی: سیدمصطفی هاشمی
بحرین سبد اول را روی اشتباه ایران در حمله گرفت، ولی حسن‌زاده تلافی کرد و جمشیدی اولین ۳ بازی را هم در حمله بعدی ایران زد. سم وینسنت خیلی زود وقت استراحت گرفت. در بازگشت ایران با فلوتر سجاد مشایخی به ۷ می‌رسد. حسن‌زاده روی پاس تماشایی کامرانی امتیار ایران را به ۹ رساند. هرچند بهنام یک شوت ۳ زد، اما بحرینی‌ها با ۳ پرتاب پیاپی ۳ امتیازی به ۱۱ رسیدند. ایران با کار خوب حسن‌زاده و بهنام به ۱۸ می‌رسد و میزبان اختلاف را به ۵ کاهش می‌دهد. فلوتر کامرانی، ایران را به ۲۰ می‌رساند. حمودا زیر سبد خالی توپ را گل نمی‌کند تا سطح تیم بحرین مشخص شود. ایران ۲۴ - ۱۷ فاتح کوارتر نخست می‌شود.
تیم ایران در کوارتر دوم هم با اتخاذ دفاع زون، عناصر هجومی بحرین را از زیر سبد خود دور کرد و با کار خوب جمشیدی و یخچالی و ریباند‌ها و امتیازگیری‌های ارسلان، ۴۹ - ۳۵ برنده به رختکن رفت.
کوارتر سوم هم ابتکار عمل دست ایران بود و در پایان ۷۲ - ۵۰ برتری با تیم کشورمان بود. کوارتر چهارم بحرین کاملا تحلیل رفت و حضور سعید داورپناه مکمل حرکات بهنام یخچالی، حسن‌زاده و ارسلان شد. هرچند سی. جی. گیلس هم گاه در حملات پراکنده برای میزبان امتیازگیری می‌کرد، اما زور بحرین مشخصا به ایران نمی‌رسید. کامرانی با ۴ امتیاز پیاپی بحرین را ۱۰۰ تایی کرد تا ایران در دومین گام ۱۰۰ - ۶۴ بحرین را شکست دهد و جایگاه خود را در صدر گروه D مستحکم‌تر کند .
ارسلان کاظمی ۳۵ دقیقه و ۳۷ ثانیه بازی کزد تا با ۱۴ امتیاز، ۱۷ ریباند و ۶ پاس گل دابل دابل کند و با کارایی ۳۸ چهره برجسته میدان باشد.