قیمت گذاری خودرو؛ همچنان در بلاتکلیفی

موسوی زاده جزایری | شهرآرانیوز؛ ۱۸ آبان امسال دو خودروساز کشور، ایران خودرو و سایپا، بنا به تصویب شورای هماهنگی سران قوا در ۲۸مهر و با تصمیم وزارت صمت به عنوان متولی جدید قیمت گذاری خودرو، اقدام به افزایش قیمت برخی محصولات خود کردند. نرخ محصولات ایران خودرو بین ۱۵ تا ۱۹درصد و قیمت محصولات سایپا در حدود ۱۵ تا ۱۷درصد افزایش پیدا کرد.

خبر افزایش قیمت توسط خودروسازان نیز سبب هیجانی شدن بازار و افزایش قیمت‌ها شد، اما بلافاصله رئیس جمهور به موضوع افزایش قیمت خودرو‌ها ورود کرد و به دستور آیت ا... سیدابراهیم رئیسی و باتوجه به اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته است، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست آن دسته از محصولات خود را که مشمول افزایش قیمت شده اند، به قیمت‌های قبل بازگردانند و براین اساس، افزایش قیمت خودرو‌های داخلی منتفی شد.

بعد از این مسئله، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در ۲۳آبان اعلام کرد که با پیگیری‌های سازمان بورس و وزیر اقتصاد و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو مجدد در ستاد تنظیم بازار بررسی شود که به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

قیمت گذاری خودرو؛ همچنان در بلاتکلیفی