چه تعداد ایرانی در «جمعه سیاه» ترکیه حاضر شدند؟

به گزارش شهرآرانیوز، روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران درباره ورود و خروج مسافران ایرانی از مرز‌های ایران به ترکیه در هفته گذشته اظهار داشت:‌از سه مرز مشترک ایران و ترکیه از جمله مرز‌های سرو، بازرگان و رازی امکان ورود و خروج مسافر وجود دارد که معمولا از دو مرز بازرگان و رازی تردد مسافر رایج‌تر است.

وی گفت: در بازه زمانی ۱۱ روزه از ۲۷ آبان ماه تا ۸ آذر ماه ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر ایرانی از مرز‌های زمینی وارد ترکیه شدند که در همین ایام ۱۶ هزار و ۶۲۹ نفر به کشور برگشتند.

لطیفی ادامه داد: عمده جمعیت برگشتی در ۳ روز ۶، ۷ و ۸ آذر ماه به کشور برگشتند که در این ایام ۶۰۲۳ نفر از مرز رازی، ۶۱۵ نفر از مرز سرو و ۱۲۹۶ نفر از مرز بازرگان به کشور برگشتند.

سخنگوی گمرک ایران بیان داشت: در بازه زمانی ۱۱ روزه یعنی ۲۷ آبان ماه تا ۸ آذر ۵۱۶۹ نفر ایرانی از مرز بازرگان خارج شدند و در این بازه زمانی ۴۹۵۹ نفر از مرز بازرگان به کشور برگشتند. همچنین از مرز سرو ۲۱۲۸ ایرانی از این مرز به ترکیه رفتند و ۲۳۵۵ نفر ایرانی از همین مرز به کشور بازگشتند.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۹۴۶۲ نفر ایرانی به ترکیه رفتند و در همین ایام ۹۳۱۵ نفر به کشور بازگشتند.

وی با اشاره به آمار تردد‌ها از دو مرز مهم مسافری رازی و بازرگان در هفته گذشته گفت: در روز پنج شنبه ۲۷ آبانماه تعداد مسافر ورودی ایرانی از مرز رازی ۳۶۶ نفر و تعداد مسافر خروجی ایرانی ۴۲۳ نفر بوده است همچنین در مرز بازرگان تعداد ورود مسافر ایرانی ۳۹۱ مسافر و تعداد خروج مسافر ایرانی ۳۵۲ مسافر بوده است.

وی افزود: در روز جمعه تعداد مسافر ورودی ایرانی از مرز رازی به ۶۳۷ نفر و تعداد مسافر خروجی ایرانی از این مرز به ۲۹۹ نفر رسید همچنین در روز جمعه ۲۸ آبانماه تعداد مسافر ورودی ایرانی از مرز بازرگان ۴۹۱ نفر و تعداد مسافر خروجی ایرانی ۳۷۵ نفر بوده است.

سخنگوی گمرک ایران گفت: در روز یکشنبه سی‌ام آبانماه از مرز رازی ۲۹۴ مسافر ایرانی خارج شدند و همچنین ۳۹۴ مسافر ایرانی وارد این مرز شدند. همچنین در مرز بازرگان تعداد ورود مسافر ایرانی ۳۲۷ نفر و تعداد خروج مسافر ایرانی ۳۳۷ نفر بوده است. در روز دوشنبه یکم آذرماه ۴۴۴ مسافر ایرانی از مرز رازی خارج شدند و همچنین ۲۴۴ مسافر ایرانی وارد مرز رازی شدند. همچنین در روز دوشنبه از مرز بازرگان ۴۸۵ مسافر ایرانی خارج و ۳۹۵ مسافر ایرانی از این مرز وارد کشور شدند.

لطیفی ادامه داد: در روز سه‌شنبه دوم آبانماه شاهد افزایش خروج مسافر ایرانی از مرز رازی بودیم به طوری که ۷۲۶ مسافر از این مرز خارج و ۲۷۶ مسافر وار این مرز شدند. در مرز بازرگان هم دوم آبانماه ۵۵۱ مسافر خارج و ۳۶۴ مسافر ایرانی وارد شدند.

وی تاکید کرد: روز چهارشنبه سوم آبانماه خروج مسافر ایرانی از مرز رازی به دو هزار و ۵۴۴ مسافر رسید در حالی که ۲۲۲ مسافر ایرانی از این مرز وارد ایران شده است. همچنین در مرز بازرگان هم در سوم آبانماه ۵۸۹ مسافر ایرانی خارج و ۴۷۷ مسافر ایرانی وارد شدند.

لطیفی ادامه داد: در روز پنجشنبه چهارم آبانماه از مرز رازی دو هزار و ۶۱۱ مسافر ایرانی خارج شدند که در مقابل ۲۲۶ مسافر ایرانی از این مرز وارد کشور شدند. همچنین از مرز بازرگان در چهارم آبانماه ۴۶۱ مسافر ایرانی خارج و ۲۱۳ مسافر ایرانی وارد شدند.

به گفته سخنگوی گمرک ایران در روز جمعه پنجم آبانماه تعداد مسافر خروجی ایرانی به ترکیه ۵۳۵ نفر و تعداد مسافر ایرانی ورودی به کشور ۵۲۶ نفر بوده است همچنین در این تاریخ ۵۸۳ مسافر ایرانی از مرز بازرگان وارد کشور شدند و ۳۹۴ مسافر ایرانی هم از کشور خارج شدند.

منبع: ایلنا