اولین رویداد چالش معکوس در حوزه قطارشهری برگزار شد

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی شاکری روش، مدیرکل آمارپژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد در حاشیه برگزاری این همایش که با حضور جمعی از مدیران و شرکت‌های دانش بنیان و مخاطبان این موضوع در محل کارخانه نوآوری برگزار شد گفت: به منظور تتبیین دقیق جزئیات و مشخصات و چهارچوب مساله و پاسخگویی به سوالات شرکت‌ها و اشخاص نوآور در جهت ارتقای کیفیت پروپوزال‌های دریافتی اولین جلسه رویداد‌های ارایه نیاز‌های فناورانه با همکاری شرکت بهره برداری قطارشهری برگزار و قرار هست به طور مستمر این جلسات تا پایان سال برگزار شود.

شناسایی توانمندی‌های بخش خصوصی و برقراری ارتباط بیشتر

معاون مدیرکل آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد نیز در ادامه ضمن تاکید بر مهمترین هدف این همایش گفت: هدف اصلی رویداد چالش معکوس یا ارایه نیاز‌های فناورانه، درگیر کردن جامعه مخاطبی است که از نزدیک درگیر موضوع مطرح شده هستند تا به صورت دقیق، با جزییات و نیاز‌های حوزه بهره بردار آشنا شده و بتوانند پروتکل‌های خودشان را ارائه بدهند.

جواد یغما در ادامه افزود: در این رویداد شناسایی توانمندی‌های داخل کشور مدنظر هست، به نحوی که از نزدیک بتوانیم با نیاز‌های شرکت‌های دانش بنیان و همچنین آن دسته از شرکت‌هایی که بتوانند نیاز ما را برآورده کنند ارتباط بهتری برقرار کنیم، شرکت‌های دانش بنیان یا شرکت‌های حقیقی و حقوقی که توانمندی و توانایی ساخت موضوع مطرح شده را دارند.

معاون مدیرکل آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد همچنین تصریح کرد: برگزاری این سلسله رویداد‌ها به صورت هدفمند، باعث اطمینان خاطر شرکت‌های دانش بنیان و مخاطبانی خواهد شد که برای تلاش هایشان و برای انرژی که صرف میکنند و همینطور حل مسئله مورد بحث، یک مشتری و مخاطب وجود دارد. به نحوی که اگر به صورت نظامند و هدایت شده کارش را ارایه کنند، طبیعتا می‌توانند محصول را به جامعه مخاطب و مشتری به نحوی بهتری ارایه نماید، و از طرف دیگر نیاز شهرداری مشهد هم برآورده خواهد شد.

کمک به غنا و کیفیت پروپوزال‌های دریافتی

سرپرست گروه مطالعات و تحقیقات کاربردی در ادامه این رویداد با اشاره به استقبال خوب و بی نظیر شرکت کنندگان این رویداد گفت: امروز اولین رویداد چالش معکوس برگزار شد که تعداد مدعووین خیلی فراتر از حد انتظار بود.

سید مجتبی برادران محسنیان همچنین اظهارکرد: در برگزاری اولین رویداد چالش معکوس، با هدف کمک به غنا و کیفیت پروپوزال‌هایی است که به سمت دفتر گروه مطالعات وتحقیقات کاربردی شهرداری ارسال می‌شود به نحوی که به عملیاتی‌تر شدن طرح‌های مطالعاتی کاربردی کمک بیشتری نماید و در نهایت به کاهش هزینه‌های شهری و توسعه و دست یافتن به دانش فنی به روز و همچنین استفاده بیشتر از توان فنی پژوهشگران منجر شود و رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست گروه مطالعات و تحقیقات کاربردی شهرداری مشهد در خاتمه ضمن ابراز خرسندی از ادامه این چالش اظهارکرد: امید است در آینده نیز این چالش ادامه پیدا کند و در حوزه‌های دیگر شهرداری مانند، معاونت خدمات شهری، معاونت شهرسازی و طرح‌های نوآورانه دیگر فراخوان انجام خواهد شد.

برادران محسنیان در ادامه از برگزاری جلسه پرسش و پاسخی حضوری با مخاطبان جلسه سخن گفت و اظهار داشت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در خاتمه رویداد‌ها با هدف بالا بردن کیفیت فرخوان‌های پژوهشی انجام خواهند داد که در نهایت کلیه نظرات و پیشنهادات در آراف بی‌هایی که بارگذاری میشوند اعمال خواهد شد.

سرپرست گروه مطالعات و تحقیقات کاربردی شهرداری مشهد در خصوص نحوه اطلاع رسانی رویداد اظهارکرد: اطلاع رسانی ما از طریق سایت مرکز نوآوری و سایت حوزه معاونت، چاپ در جراید محلی و روزنامه شهرآرا اطلاع رسانی شده و پیامک به مخاطب گروه هدف انجام شده است

معرفی ۴ برد سیگنالیت در فاز اول رویداد چالش معکوس

رمضانی مدیرنت مخابرات و علائم شرکت بهره برداری قطارشهری نیز در خصوص اولین رویداد برگزارشده در خصوص رویداد معکوس سیستم‌های سیگنالینگ اظهار کرد:

از سال ۱۳۹۴ بحث مهندسی معکوس را درشرکت قطارشهری مشهد آغاز شده که خوشبختانه تا کنون سرعت خوبی داشته. در بحث اهمیت صنعت ریلی و استاندارد‌هایی که در این حوزه وجود دارد، لازم است در شهر مشهد این موضوع نهادینه شود و شرکت‌های دانش بنیان و صنایعی که در این خصوص در مشهد وجود دارند حضور پیدا کنند و آشنا شوند با نیاز‌های مجموعه مترو.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت مترو هزینه بسیار بالایی دارد و سرمایه گذاری که در این بخش صورت میگیرد سرمایه گذاری ارزی است و لازم است در بخش تامین قطعات، برد‌ها را مهندسی معکوس شده و ساخته شود؛ که در این خصوص لازم است خدمات به مشتریان ارایه شود.

رمضانی افزود: چند سالی که در حوزه مهندسی معکوس کار کرده و دستاورد‌های خوبی داشتیم به خصوص در حوزه ناوگان که این کار انجام شد و به حمدالله نتایج خوبی داشت و این اولین همایشی هست که در این حوزه با همکاری دفتر آمار پژوهش و مطالعات راهبردی برگزار می‌شود که در این رویداد بحث سیگنالینگ مطرح هست.

مدیرنت مخابرات و علائم شرکت بهره برداری قطارشهری شهرداری مشهد بیان کرد: هدف به چالش کشیدن مهندسی معکوس و شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد به نحوی که در این جلسه حضور یابند و به سئوالات پاسخ دهیم و اگر پروپوزال‌هایی که به شهرداری ارایه میشود بتوانیم تغییراتی بدهیم.

رمضانی در خاتمه گفت: در این رویداد چهار تا برد سیگنالیت در فاز اول مشخص شده و این برد‌ها مربوط به برد‌های آمبور داخل قطار و ساخت کشور چین هست و می‌بایست اصلاح شود و مهندسی معکوس شود.

حضور کارفرما و پیمانکار در دو سوی میز مشکلات را حل میکند

علیرضا بداغی، مدیرعامل شرکت مدار طراح آراد یکی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان ضمن استقبال و تشکر از برگزاری این رویداد اظهار امیدواری کرد تا این رویداد همچنان مستمر ادامه داشته باشد چرا که حضور کارفرما و پیمانکار در دو سوی میز می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و از سویی دیگر به کارآفرینی نیز کمک شایانی نماید.

منبع:مدیرکل آمارپژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد