مناسب سازی هشت بوستان برای افراد دارای معلولیت براساس کانون‌های محل زندگی | نصب ۴۶ وسیله بازی و ورزشی ویژه توانیابان

به گزارش شهرآرانیوز، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: از سال گذشته مطالعاتی انجام شد تا جمعیت افراد دارای معلولیت را در سطح شهر به تفکیک منطقه به خصوص کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال تا ۱۸ سال شناسایی کنیم. خوشبختانه آمار جمعیتی و کانون‌های محل سکونت و تردد این افراد مشخص و برنامه ریزی‌هایی برای ارائه خدمات بر این اساس انجام شده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در حاشیه آیین بهره برداری و رونمایی از فضای تفریحی ورزشی، کتب و ناوگان اتوبوسرانی ویژه افراد دارای معلولیت اظهار کرد: از سال گذشته مطالعاتی انجام شد تا جمعیت افراد دارای معلولیت را در سطح شهر به تفکیک منطقه به خصوص کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال تا ۱۸ سال شناسایی کنیم. خوشبختانه آمار جمعیتی و کانون‌های محل سکونت و تردد این افراد مشخص و برنامه ریزی‌هایی برای ارائه خدمات بر این اساس انجام شده است.

وی افزود: از زمان صدور دستور شهردار مشهد در ابتدای فعالیت کاریشان مبتنی بر مناسب سازی بوستان‌ها برای کودکان دارای معلولیت، هشت بوستان که در اولویت اول بودند انتخاب و سریعا وارد کار عملیاتی شدیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به عدم وجود وسایل بازی مناسب سازی شده برای کودکان دارای معلولیت، بیان کرد: به همین دلیل باز طراحی‌هایی از نمونه‌های خارجی صورت گرفت و در مجموع ۶ طرح انتخاب و چند سازنده مشهدی ساخت کار را بر عهده گرفتند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در مجموع همراه با پارک ملت زمین بازی هفت بوستان دیگر تجهیز شده است، همچنین ۴۶ وسیله بازی و ۴۶ وسیله ورزشی مناسب افراد دارای معلولیت نصب شده است. علاوه بر این ۳۹ ورودی بوستان و ۴۲ سرویس بهداشتی مناسب سازی یا ایجاد شده و ۲۱ ابخوری سه سطحی و ۳۱ نیمکت و ۹ نیمکت پیک نیکی طراحی و ایجاد شده است که در صورت دریافت بازخورد مثبت، امکان توسعه آن‌ها وجود دارد.