پروژه‌های شهری بستر مناسبی برای ارتقای بهره‌وری نخبگان است
شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر با گستره بیش‌از ٣٠٠هکتار در هسته مرکزی مشهد است، تأکیدکرد: طرح‌ها و پروژه‌های شهری، بستری مناسب برای عملی شدن آموزه‌های علمی و ارتقای بهره‌وری نخبگان است.
به‌گزارش شهرآرامحله، سیدمصطفی نعمتی در نشست مشترک مدیران ارشد شهرداری منطقه ثامن مشهد با رئیس، استاد‌ها و دانشجویان مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری، ضمن معرفی محدوده اجرای طرح و لزوم اجرای آن و تحلیل و بررسی طرح بازآفرینی محلات و بهسازی و نوسازی بافت اطراف حرم مطهر امام‌رضا (ع) اظهار کرد: از پیشنهاد‌ها و نظر‌های دانشجویان و نخبگان در قالب پایان‌نامه‌ها، طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی و پروژه‌های مشارکتی درباره این طرح ملی استقبال می‌کنیم.
وی افزود: شکل‌گیری این جلسات و گفتمان‌های مشترک بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند گشاینده باب همکاری‌های بیشتر و اثرگذار بودن و نقش‌آفرینی دانشجویان و دانشگاهیان به‌عنوان یکی از اقشار فرهیخته جامعه در اداره اجتماع، شهر و محیط زندگی خود باشد.
نعمتی ادامه داد: طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی با گستره بیش‌از ٣٠٠هکتاری در هسته مرکزی کلان‌شهر مذهبی مشهد، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های شهری در کشور و بلکه در دنیا، بستر مناسبی برای کسب تجربه و تبدیل اندوخته‌های علمی به ایده‌ها و طرح‌های اجرایی و عملی است.
به گفته وی در این طرح عظیم ملی و فراملی با توجه به بهره‌مندی از ابعاد مختلف راهبردی اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، گردشگری و تمرکز و تعدد پروژه‌های مختلف عمرانی و شهری، نظر به اینکه هنوز در نیمه راه اجرا قرار دارد، این آمادگی را داریم که دست یاری‌گر دانشگاهیان و دانشجویان نخبه، به‌ویژه در رشته‌هایی همچون جامعه‌شناسی، مدیریت شهری، برنامه‌ریزی و طراحی شهری و معماری و شهرسازی را به گرمی بفشاریم.
نعمتی اضافه‌کرد: در همین راستا در ٢سال گذشته و در مدت فعالیت مجموعه مدیریت شهری در دوره پنجم، قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری مختلفی بین مدیریت پژوهش شهرداری منطقه ثامن با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی مختلف به امضا رسیده و نتیجه آن بهره‌مندی بیشتر از نظرات و طرح‌های دانشجویی است.
شهردار منطقه ثامن به بازدید بیش‌از ۲۷۰۰ دانشجو از پروژه‌های این طرح عظیم ملی در این دوره مدیریت شهری اشاره‌ای کرد و با تأکید گفت: قطعا گسترش این تعاملات و بهره‌مندی از این نظر‌ها کمک مهمی در راستای تسریع اجرا و بهبود عملکرد مجریان طرح خواهد بود.
گفتنی است؛ شهرداری منطقه ثامن مشهد (نهاد مجری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی) و دانشگاه اقبال لاهوری مشهد در اوایل امسال تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند.