اظهار نظر مسعود شجاعی درباره مهدی طارمی

گروه ورزش|شهرآرانیوز، مسعود شچاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که به تازگی به باشگاه نساجی مازندران پیوسته معتقد است که فوتبال ایران سرمایه‌های بسیاری دارد. او اشاره مستقیم داشته به مهدی طارمی و اعتقاد دارد که این بازیکن می‌تواند درسال‌های آتی در فوتبال اروپا به درخشش ادامه دهد. شجاعی می‌گوید: بازیکنانی که هستند مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، سعید عزت اللهی و علی قلیزاده با توجه به سن و سال و جایگاهی که در تیم هایشان دارند فکر می‌کنم آینده درخشانی دارند و خیلی می‌توانند کمک کنند، ولی بارز‌ترین آن‌ها مهدی طارمی است با توجه به عملکردی که در باشگاهش و تیم ملی داشته، می‌تواند سال‌های سال بدرخشد و نقطه قوت برای ما باشد.

این اتفاق در تمام باشگاه‌های دنیا رخ می‌دهد که بازیکنان آماده را می‌خرند، ولی در فوتبال ما در حال حاضر همه باشگاه‌ها همین را می‌خواهند و دیگر اتفاقی که در سال‌های گذشته می‌افتاد که به بازیکنان پایه اهمیت می‌دادند و بازی در لیگ‌های پایه قوی بود و از آنجا بازیکنان خوبی درمی‌آمد و استعداد‌های خوبی کشف می‌شدند وجود ندارد که بعد از چند سال در تیم‌های بزرگسالان بتوانیم آن‌ها را ترانسفر کنیم و به تیم ملی هم کمک کنند.

الان لیگ‌های پایه اهمیتی ندارند و ضعیف شده اند و باشگاه‌ها منتظرند یک بازیکن در یک تیم، خوب بازی کند و بازیکن آماده بخرند و کسی وقت و هزینه نمی‌گذارد که برای تیم‌های پایه مربی خوب بگیرد که از آنجا استعدادهایش را خودش بالا بیاورد و استفاده کند و بعد هم ترانسفر کند. این مساله جزو ابتدایی‌ترین اصولی است که در دنیا رعایت می‌شود.