افزایش قیمت کالاهای اساسی پذیرفتنی نیست
فروزان فر- «افزایش قیمت کالا‌های اساسی پذیرفتنی نیست، و با متخلفان به شکل فوری و در صحنه برخورد می‌شود.» این اظهارات رئیس قرارگاه مدیریت مصرف سوخت استان است، قرارگاهی که بعد از طرح اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین ایجاد شده و قرار است تا مدتی، روزانه با رسانه‌ها در ارتباط باشد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی که ریاست این قرارگاه را نیز برعهده دارد، عصر روز جمعه در یک نشست خبری فوری در جمع اهالی رسانه حاضر شد و درباره طرح اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین توضیحاتی ارائه داد. حسن جعفری گفت: ظرفیت جایگاه‌های سوخت کامل است و هیچ گونه کمبودی نداریم. ۲۸۰ جایگاه سوخت در استان و ۷۲ جایگاه در مشهد آمادگی کامل دارند و سرویس دهی می‌کنند. همچنین تمام جایگاه‌های سی ان جی نیز فعال شده اند. وی افزود: دغدغه‌هایی درباره کمبود کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی مطرح بود. در همین رابطه، ستاد تنظیم بازار استان ۲ روز پیش تشکیل شد. اکنون تمام کالا‌های مورد نیاز ذخیره سازی شده است. شنبه نیز ستاد تنظیم بازار تشکیل می‌شود. رئیس قرارگاه مدیریت مصرف سوخت استان با اشاره به اینکه قیمت‌ها هیچ گونه افزایشی نخواهد یافت گفت: افزایش قیمت کالا‌های اساسی پذیرفتنی نیست و با متخلفان به شکل فوری و در صحنه برخورد می‌شود. جعفری گفت: تمام تدابیر لازم در زمینه حمل ونقل اتخاذ شده است. در همین رابطه، معاونت عمرانی استان فردا جلسه خواهند داشت.
وی افزود: روز شنبه و یکشنبه، ۲۵ و ۲۶ آبان، باجه‌های پست شیفت ویژه برای تحویل کارت سوخت خواهند داشت. معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به فعالیت شبکه‌های ضد انقلاب گفت: شبکه‌های ضدانقلاب با پخش تصاویر جعلی قصد فریب مردم را داشتند، اما تاکنون هیچ حادثه‌ای نداشتیم. با این حال، همه ارکان امنیتی استان در آمادگی اند و برخورد با هرگونه حرکت اعتراضی، اقناعی و توجیهی خواهد بود.

رمزگشایی از کارت‌های سوخت در ۱۶ ناحیه استان
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خراسان رضوی نیز در این جلسه در پاسخ به خبرنگار شهرآرا گفت: آمار بارگیری بنزین از انبار‌ها به پمپ‌های بنزین ۴۰ درصد رشد کرده است. به طور متوسط، روزانه بین ۶ تا ۷ میلیون لیتر بار می‌گیریم، ولی دیروز بیش از ۱۰ میلیون لیتر بنزین به جایگاه‌های سوخت رساندیم. علی اصغر اصغری در ادامه افزود: تا روز پنجشنبه به طور متوسط ۱۱ درصد مردم استان با استفاده از کارت سوخت بنزین خریداری می‌کردند. به طور طبیعی، انتظار داریم این آمار از روز جمعه افزایش پیدا کرده باشد و آمار دقیق آن را اعلام خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه از روز جمعه آماده رمزگشایی از کارت‌های سوخت هستیم گفت: ۱۶ ناحیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در استان این خدمت را ارائه می‌کنند که ۲ ناحیه در مشهد هستند. مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی استان درباره علت کاهش بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت نیز گفت: روزانه ۱۵۰ هزار لیتر بنزین سوپر در استان مصرف می‌شود که در مقایسه با رقم ۷ میلیون لیتر بنزین یورو ناچیز است. روز گذشته تمرکزمان بر توزیع بنزین یورو بود. از این رو، ممکن است بنزین سوپر در برخی جایگاه‌ها کمبود داشته باشد.