آنالیز بازی دو تیم بسکتبال مهرام و سپاهان؛ شب درخشان هولمن

علیرضا امیری/شهرآرانیوز، در اولین مسابقه از دور برگشت لیگ برتر بسکتبال در گروه ب، دو تیم سپاهان و مهرام در مقابل هم قرار گرفتند و در دیداری جذاب و دیدنی مهرام توانست با نتیجه ۱۰۵ به ۹۴ سپاهان را شکست دهد.

حملات دو تیم
مهرام و سپاهان بازی بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند و هر دو تیم در ترانزیشن دفاع به حمله بسیار موفق عمل کردند و همین نکته باعث شد تا بازی سرعت بالایی داشته باشد و تیم‌ها Fast break points زیادی بگیرند، دلیل این اتفاق هم این بود که هر دو تیم بیش از یک پوینت گارد در ترکیب خود داشتند و بازیکنان گارد و سرعتی آن‌ها بیشتر از بازیکنان قدرتی در زمین مسابقه بودند. سپاهان اصفهان در این مسابقه بیشتر از شوت‌های ۳ امتیازی استفاده کرد و در این امر هم موفق بود. مهرامی‌ها در منطقه رنگی از محمد حسن زاده و هولمن استفاده می‌کردند و راه‌های نفوذ را به بازیکنان سپاهان بسته بودند تا آن‌ها مجبور به استفاده از شوت‌های ۳ امتیازی شوند، اما تیم مهرام تهران از گپ‌های به وجود آمده در منطقه رنگی سپاهان به خوبی استفاده می‌کرد و از طریق پاس‌های زیبای مهدی کامرانی و آرن داوودی، هولمن و حسن زاده را صاحب توپ می‌کردند تا آن‌ها بتوانند امتیاز گیری کنند. هولمن، کامرانی و حسن زاده در حملات و امتیاز گیری‌های مهرام نقش زیادی داشتند و در تیم سپاهان اصفهان هم عماد سلمانی، پیام کیانی و بهرام زاد امتیازات زیادی از طریق شوت‌های ۳ امتیازی بدست آوردند.

دفاع هر دو تیم
تیم مهرام از دفاع یارگیری استفاده می‌کرد، اما فشار دفاعی این تیم در پشت قوس ۳ امتیازی کم بود و در زمان‌هایی که حسن زاده تعویض می‌شد این تیم در پوزیشن ۴ خود برای دفاع کردن از پیام کیانی دچار مشکل می‌شد، اما نقطه قوت مهرام در ریباند‌های دفاع بود که با وجود هولمن مشکلی نداشتند و او منطقه رنگی را کاملا به اختیار خودش در آورده بود. تیم سپاهان اصفهان نیز از سه نوع دفاع zone defence, Man to man و پرس تمام زمین استفاده کرد. نکته قابل توجه میانگین قدی کوتاه بازیکنان پوزیشن چهار و پنج سپاهان نسبت به هولمن بود که باعث شد توانایی اصفهانی‌ها در ریباند دفاع کم شود و آن‌ها از نظر قدرتی هم در مقابل هولمن دچار مشکل شدند، در نهایت هولمن شب درخشانی را زیر سبد دفاعی سپاهان پشت سر گذاشت.