نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی مشهد تهیه می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین‌بار شهرداری مکلف شده است در پیوست‌های لایحه بودجه، نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی و تملکات را تهیه کند و به شورای شهر ارائه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، ایمان فرهمندی اظهارکرد: براساس دغدغه‌مندی خود و با تکیه بر دانش و تجربه، آمده‌ایم تا گره‌ای از مسائل شهر را باز کنیم.

وی درباره گلایه شهروندان از الزام به پرداخت بهای تجاری دائم و جایگزین تجاری موقت، گفت: پیشنهاد اجاره به شرط تملیک مطرح شده است و اگر به تصویب برسد، نه منع قانونی دارد و نه ضرری برای شهرداری و شهروندان. امیدواریم از این طریق بتوانیم گامی در راستای رفع یکی از دغدغه‌های مردم برداریم.

فرهمندی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در راستای حل مسائل و مشکلات زیرساختی شهر سیاست‌گذاری می‌کند، افزود: اعتبارات و بودجه را باید به شکل مناسبی جهت‌دهی و آن را به سمت حاشیه شهر متمایل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تبصره ۱۶ بودجه و اعتباری که در این قالب برای تملک املاک در مسیر پیش‌بینی شده است، گفت: تاکنون از اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی این ردیف، ۵ میلیاردتومان هزینه و ۲ پلاک خریده شده است. به شهردار مشهد تأکید کردیم که به سمت بازگشایی معابر اصلی در حاشیه شهر، مانند خیابان‌های شهیدآوینی، رسالت، خواجه‌ربیع و پورسینا برود.

وی با بیان اینکه شرط تخصیص این ۱۰۰ میلیاردتومان، تحقق و تأمین آن به‌وسیله شهرداری است، اظهارکرد: متأسفانه در دوره گذشته، شهرداری نظم مالی و مدیریتی مناسب نداشته است. زحماتی صورت گرفته که آن را ارج می‌نهیم، ولی این بی‌نظمی‌ها امروز ما را گرفتار کرده است.

فرهمندی گفت: شورای ششم قدم در عرصه گذاشته است تا الگوی مدیریتی و مالی را اصلاح کند. خود را درقبال شما مردم متعهد می‌دانیم، ولی نیازمند همراهی و کمک شما هم هستیم و فرصت می‌خواهیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه همه کار و رسالت شورای شهر، حضور و بازدید‌های میدانی نیست، افزود: اعضای شورا باید روی گره‌های شهر و شهروندان هم تمرکز کنند و در این مسیر نیازمند تعامل و گفتگو با دستگاه‌ها و نهاد‌های گوناگون شهر هستیم.

فرهمندی درباره گلایه شهروندان در بحث اتوبوس، تصریح کرد: کمبود اتوبوس داریم و این مهم بر کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر، منابع مالی شهرداری هم محدود و توان تولید داخلی نیز به‌شدت کاهش یافته است.

وی افزود: در عین حال، نشست‌های زیادی با ۲ تولیدکننده بزرگ اتوبوس در کشور داشتیم و قرار شده است از سال آینده شاهد ورود ناوگان اتوبوس‌رانی جدید به شهر باشیم؛ اتوبوس‌هایی که هرکدام ۴.۵ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد.