جاده‌های شمالی خراسان رضوی مه‌آلود است (۲۳ آذر)

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: براساس گزارش راهداران و سامانه‌های نظارتی، پدیده مه گرفتگی در جاده‌های مناطق نیمه شمالی استان موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

ابراهیم نصری اظهار داشت: هم اکنون مه غلیظ در بزرگراه مشهد - چناران و جاده‌های مشهد - چناران و مشهد - فریمان موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با پایدار دانستن این مه گرفتگی گفت: جاده ارتباطی تایباد - تربت جام - باخرز نیز با مه غلیظی مواجه است و تردد در این محور نیز تحت تاثیر این پدیده جوی کند شده است.

نصری به تداوم مه گرفتگی در جاده‌های استان طی امروز و فردا اشاره کرد و گفت: هم اکنون ترافیک در جاده‌های خراسان رضوی به صورت عادی و روان در جریان است.

طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی، بارش پراکنده باران طی امروز سه شنبه در مناطق کوهستانی واقع در شمال غرب و مرکز استان دور از انتظار نیست.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

به نقل از ایرنا خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.