خوزستان در وقت اضافه تحلیل رفت و باخت/ نفت برنده دربی بسکتبالی های جنوب

یاسر سماوات/شهرآرانیوز، در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال تیم پالایش نفت آبادان در اوورتایم ۷۶ - ۷۱ برابر خانه بسکتبال خوزستان به برتری رسید.

بازیکنان آغازگر خوزستان: داربنگتون هابسون، مصطفی عبدالوند، آرش ثابتی، بهنام پیام و محمد صیدی
سرمربی: حماد سامری

بازیکنان آغازگر نفت آبادان: رضا رنجبر، احسان دلیرزهان، سعید محمدی، وحید دلیرزهان و علی دورقی
سرمربی: علی توفیق

کوارتر نخست
تک امتیاز علی دورقی از پرتاب آزاد سبد اول بازی یوذ، اما آرش ثابتی سبد اول خوزستان را ۳ امتیازی گزفت. احسان دلبرزهان بازی زا مساوی کرد، ولی صیدی، ۳ بعدی خوزستان را زد! احسان یکی از ۳ امتیازی‌ها را جبران می‌کند، ولی صیدی و دارینگتون هابسون، خوزستان را یه ۱۲ می‌رساند. این بار وحید دلیرزهان ۳ می‌زند و هابسون پاسخ می‌دهد. مصطفی عبدالوند، پشت خط پرتاب آزاد بی اشتباه است و احسان با فید-اِ-وی جبران می‌کند. ۳ امتیاز دیگر ثابتی مقالل تک پرتاب آزاد مهدی اسماعیلی، برتری ۲۱ - ۱۲ خوزستان را در پی دارد.

کوارتر دوم
کوارتر دوم، آبادان با ران ۹ امتیازی احسان دلیرزهان، اسماعیلی و رنجبر بازی زا در ۲۱ به تساوی می‌کشد. بهنام پیام، پس از مدت‌ها برای خوزستان سبد می‌گیرد و ۳ امتیازی ثابتی بازهم ایتکار عمل را به شاگردان حماد سامری می‌بخشد. خود ثابتی به اتفاق دارینگتون خوزستان را به ۳۰ می‌رسانند. حالا نوبت ۳ امتیازی رضا رنجبر است. دارینگتون دو پرتاب آزاد موفق دارد، اما درخشش احسان دلیرزهان اختلاف را در پایان نیمه به یک شوت کاهش می‌دهد. ۳۲ - ۳۰ به سود خوزستان.

کوارتر سوم
کوارتر سوم، تقی‌لو بازی را مساوی می‌کند. درخشش صیدی در خوزستان ادامه دارد. ۳ امتیازی آرش ثابتی اختلاف را به ۵ می‌رساند، اما نفت با ۳ پرتاب آزاد موفق محمدی به بازی برمی‌گردد. دس از امتیازگیری دارینگتون، ۳ پرتاب ۳ امتیازی خود محمدی و لی‌اپ او نفت را به ۵۰ می‌رساند. دارینگتون حالا اختلاف را کمتر می‌کند. محمدی بازهم درایو می‌کند و امتیاز می‌گیرد. بهنام پیام پشت خط پرتاب آزاد موفق است و پس از سبد رنجبر، ۳ امتیازی بعدی ثابتی اختلاف را می‌کاهد. ۵۴ - ۵۲ به سود نفت.

کوارتز چهارم
اوج حساسیت در لحظات پایانی کوارتر چهارم بود. کمتر از ۳ دقیقه به پایان بازی، احسان دلیرزهان نفت زا ۶۷- ۶۵ پیش می‌اندازد. بهنام پیام برخلاف دیدار رفت، اشتباه نمی‌کند تا بازی در ۶۷ مساوی شود. خطای ثابتی روی عدنان شاوردی دو امتیاز برای عدنان و نفت دارد و سامری در لحظات پایانی وقت استراحت می‌گیرد. در بازگشت دوتیم، ثابتی جبران می‌کند و روی پاس او امیررضا شه‌روش متجی خوزستان می‌شود تا کار با تساوی در ۶۹ به اوورتایم کشیده شود.

وقت اضافه
رنجبر سبد اول را می‌کیرد و شه‌روش فقط یک پرتاب آزاد موفق دارد. تقی‌لو اما هردو پرتابش را به ثمر می‌رساند. ۳ امتیازی وحید دلیرزهان آب سردی بر پیکر خوزستانی هاست. ثابتی هم فقط یک پرتاب آزاد موفق دارد تا نفت ۷۶ - ۷۱ فاتخ این دیدار سخت شود.

رنجبر ستاره میدان
در این دیدار رضا رنجبر (۴۴:۱۶ دقیقه) با ۱۷ امتیاز، ۱۹ ریباند، ۳ توپ‌ربایی و ۳ بلاک دبل دبل کرد و با کارایی ۳۴ ستاره میدان بود.
دارینگتون هابسون (۳۸:۲۰ دقیقه) با ۱۷ امنیاز، ۶ ریباند، ۲ پاس گل و کارایی ۱۶ بهترین بازیکن خوزستان بود‌. هابسون در این بازی ۵ خطایی شد.
آرش ثابتی (۴۵ دقیقه) با ۲۱ امتیاز، امتیازآورتربن بازیکن میدان شد.