اکسون «شجاعانه» صدر را پس گرفت/ دبل دبل مرادی و شجاعی در لیگ برتر بسکتبال زنان

گروه ورزش/شهرآرانیوز، در ادامه رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال زنان تیم پالایش نفت آبادان با برتر ۹۷ - ۴۱ مقابل ستاد گاز تهران برای چند ساعت پیشاهنگ گروه ب شد. در این دیدار نفت با درخشش ترنم شاهین‌زاده و انیس مرادی بازی را آغاز کرد. سوگند احمدی سبد اول گاز را دشت کرد و یک ۳ امتیازی هم زد. المیرا اربابی‌نژاد، اختلاف‌را کمتر می‌کند. الناز مظاهری هم فرصت را مغتنم می‌شمارد. مژده نظری و ناهیده اسدی نفت را به ۲۰ می‌رسانند. احمدی ۳ دیگری می‌زند. ۳ امتیازی نرگس رضاعلی را، نظری پاسخ می‌دهد، ولی اربابی‌نژاد سبد آخر را می‌گیرد. ۲۵ - ۱۵ به سود نفت.
اربابی‌نژاد وقت دوم دو پرتاب آزاد می‌زند. مرادی و پورخلف جبران می‌کنند. پورمحمدیان و فراهانی اختلاف را کم می‌کنند. خدادادی می‌درخشد و شاهین‌زاده بازهم امتیاز می‌گیرد. ۴۲ - ۲۴ نفت.
کوارتر سوم گاز تنها ۶ امتیاز با اربابی‌نژاد می‌گیرد و نفت با درخشش اسدی، خدادادی و مرادی ۶۸ - ۳۰ پیش می‌افتد.
کوارتر چهارم با درخشش جانکی و قسمی در نفت توام می‌شود. اربابی‌نژاد همچنان می‌جنگد و فراهانی ۳ می‌زند، ولی درخشش سیاهی در پایان برتری ۹۷ - ۴۱ نفت را در پی دارد.
در این دیدار انیس مرادی با ۲۱ امتیاز و ۱۲ ریباند دبل دبل کرد و با تاثیرگذاری ۳۳ بهترین بازیکن میدان لقب گرفت.
در دیگر بازی این هفته تیم اکسون هم با نتیجه ۷۴ - ۳۹ سپاهان اصفهان، را شکست داد و بلافاصله صدر جدول را از نفتی ها پس گرفت.
در این دیدار شجاعی با تک‌امتیاز سبد اول را گرفت، ولی سمانه ثابت‌زاده برای سپاهان ۳ امتیازی دشت کرد. ۷ امتیاز نگین رسولی‌پور، اکسون را پیش انداخت و سپاهان با زهزا حق‌جو و سحر گودرزی فاصله را کم کرد. شجاعی، نسرین فلاح و رسولی‌پور اختلاف را حفظ می‌کنند و پریسا رهنما سپاهان را در بازی نگه می‌دارد. ۳ امتیازی بعدی سمیه ثابت‌زاده را هم رسولی‌پور جبران می‌کند تا اکسون ۲۴ - ۱۳ پیش باشد.
کوارتر دوم گودرزی سبد اول را می‌گیرد و اکسون با درخشش فلاح به ۴۰ می‌رسد. گودرزی ۳ می‌زند و رهنما، سپاهان را به ۲۰ می‌رساند. غزل محسنی امتیاز ۴۳ اکسون را ثبت می‌کند.
محسنی سبد اول نیمه دوم را هم گرفت و سحر نجفی پس از سبد حق‌جو دو پرتاب ۳ امتیازی پیاپی دارد. فلاح خوب کار می‌کند تا اکسون ۶۲ - ۲۹ پیش باشد.
کوارتر چهارم عسل پورحیدری سبد اول را می‌گیرد و با وجود تلاش گودرزی، آمدپور، رهنما و ۳ امتیازی ثایت‌زاده، اکسون ۷۴ - ۳۹ برنده می‌شود و به صدر گروه برمی‌گردد.
در این دیدار هم شیدا شجاعی با ۱۰ امتیاز و ۱۸ ریباند دبل دبل کرد و تاثیرگذاری ۲۸ بهترین بازیکن میدان لقب گرفت. نگین رسولی و نسرین فلاح نیز با کسب ۱۸ امتیاز درخشیدند.