کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در پوشش خَیّر دستگیر شد

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ حشمت سلیمانی روز سه شنبه در این باره گفت: در پی تماس‌های مکرر شهروندان با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی خود را به عنوان خیّر معرفی و از این طریق از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بنابر این مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی پلیس فارس،وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شکات، مشخص شد متهم ابتدا از طریق فضای مجازی و سپس طی تماس‌های تلفنی در قالب خیر با افراد نیازمند تحت پوشش تماس حاصل و از قربانیان خود درخواست مبالغی جهت تکمیل و ارسال جهیزیه و هزینه انتقال کالا از آنها کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد در چندین استان کشور دارای پرونده با همین موضوع می باشد که نهایتاً متهم در یکی از محله های شهر شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سلیمانی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم ارتکابی اعتراف و بیان کرد که با معرفی خود به عنوان خیّر نیکوکار اعتماد مخاطبین را جلب و از آنها کلاهبرداری می کرده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد وی با این شگرد از ۵۰ نفر مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

منبع: ایرنا