بازگشت درخشان هریس/ شکیلا ستاره جدید کهکشانی‌ها در لیگ برتر بسکتبال زنان

یاسر سماوات/شهرآرانیوز، در هفته نهم رقابت های لیگ برتر بسکتبال زنان تیم گروه بهمن با درخشش شوماری هریس ۶۵ - ۳۳ بانوان شهرداری گرگان را شکست داد.
دوپرتاب آزاد یاسمن محمدی در برابر تک پرتاب فاطمه گلاب‌گیر، شروع دیدار بود. گلشید امیدیان سبد بعد را می‌گیرد و پاس ۳ امتیازی دلارام وکیلی را هم مهیا می‌کند. تک پرتاب دیگری برای گرگان با حبیب‌زاده و شوماری هریس با ۳ امتیازی حضور دوباره خود را در بسکتبال ایران جشن می‌گیرد. ماریا مرزبان سرانجام سبدی ۲ امتیازی برای گرگان می‌گیرد. خود مرزبان پس از ۴ امتیاز هریس، سبد دیگری می‌گیرد تا کوارتر نخست با ۳ امتیازی بعدی هریس۲۰ - ۶ به سود بهمن شود.
کوارتر دوم حضور پربسا کرمی، کنار مرزبان و گلاب‌گیر منجر به امتیازات دورقمی گرگان می‌شود. بهمن ۴۵ -۱۸ پیش میفتد.
کوارتر سوم غزل ملکی و مبینا خاکی هم امتیاز می‌گیرند و بهمن با حضور فاطمه شهریاری و روژانو محمودی ۱۰ - ۹ فاتح این کوارتر می‌شود.
کوارتر چهارم گرگان با دو ۳ امتیازی کرمی و خاکی ۶ امتیاز می‌گیرد و بهمن با ۸ امتیاز محمدی و ۲ امتیاز شکیبا کائد به ۱۰ می‌رسد تا ۶۵ - ۳۳ برنده شود.

کولاک عباس‌نژاد در اول زمستان
در دیگر دیدار این هفته تیم بانوان امرتات با برتری ۹۳ - ۵۷ مقابل سپهرداد به رتبه چهارم جدول گروه الف سوپرلیگ بانوان صعود کرد.
اندوان فائزه ایزدی را مریم عدالت‌کار با ۴ امتیاز پاسخ می‌دهد و تیام پروینی با ۵ امتیاز برتری امرتات را تحکیم می‌کند. سارا الهیار تک امتیازی می‌گیرد تا نگین یزدان‌پناه ۴ امتیاز دیگر به حساب امرتات واریز کند. درخشش زهرا عباس‌نژاد از اینجا آغاز می‌شود. زهرا منافی ۶ امتیاز پیاپی می‌گیرد. ایزدی و الهیار اختلاف را کمتر می‌کنند. ۳ امتیاز ماهک حسینی، امرتات را ۲۴ - ۸ پبش می‌اندازد.
کوارتر دوم پورهاتفی سپهرداد را به ۱۰ می‌رساند. با وجود بازی خوب مریم شیرازی و عباس‌نژاد، سپهرداد با الهیار، ایزدی و اسلامی ۱۵ - ۱۱ به برتزی می‌رسد.
کوارتر سوم امرتات با کار خوب شیرازی، مقاومت الهیار را بی‌ثمر می‌گذارد و ۵۸ - ۳۸ پیش می‌افتد.
تیام پروینی در کوارتر چهارم ۱۰ امتیار می‌گیرد و عباس‌نژاد و زهرا منافی امتیازات متعددی می‌گیرند تا امرتات ۹۳ - ۵۷ به پیروزی برسد.

شیمیدر دست‌نیافتنی‌تر شد
تیم بانوان شیمیدرقم نیز ۱۰۱ - ۳۵ آکادمی ای‌زی بسکتبال را شکست داد.اسماعیل‌زاده، نیکپالویچ و شکیلا نون شیمیدر را به امتیازات دورقمی می‌رسانند. ۵ امتیاز مریم عبیری حاصل حملات ای‌زی در کوارتر نخست بود. کیمیا و آیداگل‌محمدی امتیاز می‌گیرند و شیمیدر ۲۷ - ۵ پیش می‌افتد.
۳ امتیازی فراهانی در کوارتر دوم را یلنا و فائزه دو بار جواب می‌دهند و اسماعیل‌زاده مهارناپذیر است. قبادی ای‌زی را به ۱۰ می‌رساند. شادی عبدالوند هم ۳ می‌زند و عمرانی هم ۳ دیگری برای ای‌زی می‌گیرد. کیمیا برتری ۵۲ - ۱۳ را در پایان نیمه ثبت می‌کند.
کوارتر سوم خدامرادی و حسن‌پور نمایش موفقی دارند و قبادی هم دو پرتاب آزاد موفق دارد تا ای‌زی ۱۵ امتیاز بگیرد. فائزه شهریاری شیمیدر ۷۹ - ۲۸ پیش می‌اندازد.
کوارتر چهارم، ۴ امتیاز قبادی با امتیازگیری نون، یلنا، عبدالوند، اسماعیل‌زاده و گل‌محمدی مواجه می‌شود. خچومیان هم سبد می‌گیرد. عبیری سبد آخر ای‌زی را ۳ امتیازی می‌گیرد و لی‌آپ کیمیا حسن ختام شیمیدر با برتری ۱۰۱ - ۳۵ است.
بازیکن آمریکایی تازه وارد شیمیدر در این دیدار با ۱۹ امتیاز و ۱۹ ریباند دبل دبل کرد. معصومه اسماعیل زاده نیز با ۱۹ امتیاز، ۱۸ ریباند و ۳ پاس منجر به گل کارآیی ۳۶ را به ثبت رساند.