سومی «امیرکبیر» در جمع بزرگان لیگ برتر زورخانه‌ای

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ برتر ورزش‌های زورخانه‌ای با درخشش ورزشکاران خراسانی به پایان رسید. این پیکار‌ها در فصل ۱۴۰۰ با شرکت ۸ تیم مس رفسنجان، امیرکبیر مشهد، مقاومت شهیدسلیمانی، هیئت استان خوزستان، هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان اصفهان، فتوت شهرداری شاهرود، شهیدان بابل و مقاومت شهید صدرزاده به میزبانی تهران برگزار شد. مسابقاتی که به‌صورت پخش زنده از شبکه ورزش و شبکه سوم سیما دیده شد تا این رشته ورزشی سنتی و قدیمی ایرانی مورد‌توجه علاقه‌مندان قرار بگیرد.

در دور گروهی این مسابقات تیم‌ها در قالب ۲‌گروه چهارتیمی با یکدیگر رقابت کردند. در گروه «الف» و در پایان مرحله گروهی تیم مس رفسنجان توانست با ۲۰‌امتیاز صدرنشین و تیم امیرکبیر مشهد با نوزده‌و‌نیم‌امتیاز به‌عنوان تیم دوم راهی دور نیمه‌نهایی شود. تیم‌های مقاومت شهید سلیمانی و هیئت خوزستان به‌ترتیب با ۱۹‌و‌۸ امتیاز رتبه‌های سوم و چهارم گروه را از آنِ خود کردند تا از صعود به نیمه‌نهایی بازبمانند.

در گروه «ب» این رقابت‌ها هم تیم خانه ورزش‌های زورخانه‌ای استان اصفهان با ۲۴‌امتیاز مقتدرانه اول شد و تیم فتوت شهرداری شاهرود با ۲۲‌امتیاز در جایگاه دوم ایستاد. تیم‌های شهیدان بابل و مقاومت شهید صدرزاده به‌ترتیب با ۱۰‌و‌۹‌امتیاز در این گروه سوم و چهارم شدند. بدین‌ترتیب در پایان دور گروهی ۴ تیم مس رفسنجان، امیرکبیر مشهد، خانه ورزش‌های زورخانه‌ای استان اصفهان و فتوت شهرداری شاهرود جواز حضور در دور نیمه‌نهایی را به دست آوردند.

در مسابقات این مرحله تیم خانه ورزش‌های زورخانه‌ای اصفهان به‌مصاف تیم امیرکبیر مشهد رفت و تیم‌های مس رفسنجان و فتوت شهرداری شاهرود، دیگر‌دیدار نیمه‌نهایی را برگزار کردند. در این مرحله هم تیم‌های گروه «ب» عملکرد بهتری داشتند و فتوت شهرداری شاهرود و خانه ورزش‌های زورخانه‌ای استان اصفهان به فینال رسیدند. در این بخش تیم‌های مس رفسنجان و امیرکبیر مشهد توانستند عنوان سومی مشترک مسابقات را از آنِ خود کنند.

در دیدار فینال، تیم فتوت شهرداری شاهرود بر‌خلاف دور گروهی توانست بالاتر از تیم اصفهان بایستد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات لیگ برتر ورزش‌های زورخانه‌ای را به دست بیاورد. در این دوره شرکت‌کنندگان در رشته‌های سنگ، کباده، چرخ تیز، چرخ چمنی، ۲‌میل بازی، میل‌گیری سنگین و ۳، ۴، ۵ و ۶ میل‌بازی به‌مصاف یکدیگر رفتند. برای تیم امیرکبیر مشهد در این مسابقات ابوالفضل رمضان‌نژاد در بخش چرخ چمنی، امیر ترشیزی در چرخ تیز، مصطفی علیجانی‌مقدم در سنگ، سیدجواد حسینی در کباده و صادق بیابانی در میل سنگین نمایش داشتند. سیدرضا مهدوی سرمربیگری تیم مشهد را در این پیکار‌ها به عهده داشت.