به گزارش شهرآرانیوز - در دنیای شلوغ امروز و در شرایطی که همه ما به غیر از تمام مشغلههای کاری و شخصی، ساعتهای زیادی از روز را در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی سرگرم هستیم، مدیریت زمان و پیدا کردن زمان کافی برای انجام کارهای مهم گاهی برایمان به چالشی دشوار تبدیل میشود. در گذشته یکی از راهکارهای مدیریت زمان، داشتن یک دفترچه و یادداشت کردن کارهای ضرور در آن بود. اما امروز که همه ما به تلفنهای هوشمند دسترسی داریم، میتوانیم این کار را به کمک اپلیکیشنهای مدیریت زمان انجام دهیم. برنامههای مختلفی برای این کار وجود دارند که در این مطلب به برخی از بهترین گزینهها میپردازیم.
برنامه Rescue Time مانند یک نیروی کمکی برای شما عمل میکند و بدون کاهش سرعت فعالیت شما در سیستم، بی سر و صدا در پسزمینه مشغول میشود و وقت صرفشده برای هر فعالیت را به طور دقیق ثبت میکند. با استفاده از این نرمافزار، بهسادگی از عادات روزانهتان در دنیای دیجیتال و زمانی که به هر کاری اختصاص میدهید آگاه میشوید.
برنامه مدیریت زمان Rescue Time همه فعالیتهای آنلاین شما را دستهبندی و گزارشی ساده، اما گویا را برای شما آماده میکند تا بدانید دقیقا چه زمانی را صرف شبکههای اجتماعی، دنبال کردن اخبار یا تفریح و سرگرمی کردهاید. در نهایت این نرمافزار به شما میگوید چه فعالیتهایی زمان شما را تلف میکنند. با تهیه اشتراک این برنامه میتوانید برای نرمافزار مشخص کنید از ورودتان به برخی سایتها جلوگیری کند یا برای برخی فعالیتها اعلام هشدار را فعال کنید و در نتیجه وقت بیشتری را با تمرکز بیشتر در جهت دستیابی به هدف اصلیتان اختصاص دهید.
نصب برنامه Remember The Milk برای افراد پرمشغله که به اولویتبندی کارهای روزانه و یادآوری انجام آن فعالیتها در زمان مشخص نیاز دارند بسیار کاربردی است. شما وظایف و برنامههای روزانه خودتان را مشخص میکنید و سیستم یادآور اپلیکیشن، با استفاده از ایمیل، توییتر، نوتیفیکیشنبار یا حتی پیامک، یادآوری را در زمان مقرر برای شما ارسال میکند.
چون این برنامه به سرورهای ابری متصل است، هر زمانی بخواهید، با استفاده از وبسایت این اپلیکیشن به همه فهرستها و یادداشتبرداریهایتان دسترسی دارید. امکان تهیه فهرستی نامحدود از کارها، استفاده از برچسبهای رنگی برای مشخص کردن اولویتها، امکان استفاده از برگههای کوچک نوتبرداری و همچنین امکان به اشتراک گذاشتن لیستها و دسترسی و ضمیمه کردن فایلها در گوگلدرایو یا دراپباکس از دیگر مزایای این برنامه به شمار میرود.
نرمافزار مدیریت زمان Toggle با محیط کاربری بسیار ساده و طراحی زیبا و در عین حال عملکرد رضایتبخشی که ارائه میدهد، محبوبیت زیادی در میان کاربران به دست آورده است. فعالیتهای مختلف را برای نرمافزار تعریف میکنید و با تعیین زمانی که به آن اختصاص دادهاید، گزارشها و نمودارهای مفیدی را با هدف بررسی چگونگی سپری کردن زمانتان دریافت میکنید. یکی از مزایای این اپلیکیشن، امکان اضافه کردن افراد و انجام کار گروهی است.
به این ترتیب که اگر به صورت گروهی مشغول انجام پروژهای هستید، همه شما میتوانید زمان صرفشده برای پیش برد یک پروژه مشترک را ثبت کنید. اگر دستمزد ساعتی برای انجام یک فعالیت دریافت میکنید، میزان دستمزد ساعتی را در Toggle ثبت میکنید تا حقوق دریافتی را بر اساس ساعت کاری برای شما محاسبه کند. تگ یا همان برچسب هم یکی دیگر از امکانات جالب این اپلیکیشن است. مثلا اگر مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید، میتوانید با ثبت ۲ برچسب #اسپیکینگ و #رایتینگ، ببینید چه مقدار زمان را در طول هر روز به هرکدام از این مهارتها اختصاص دادهاید.
با نصب نرمافزار Ever note یک دفترچه یادداشت دیجیتال در اختیار دارید که شما را مجهز به یک حافظه خارجی قوی میکند. هدف اصلی این اپلیکیشن بهخاطرسپاری و یادآوری اطلاعات مختلف است. اما در حال حاضر شما میتوانید هر گونه اطلاعاتی را که میخواهید ثبت و نگهداری شود تا شاید روزی به آن نیاز داشته باشید، در این اپلیکیشن ذخیره کنید. این اطلاعات میتواند یادداشتهای روزانه، عکس، فایل صوتی ضبطشده، فیلم و هر نوع فایل دیگری باشد. امکان ایجاد فهرست انجام برنامه کاری هم در این اپلیکیشن وجود دارد. همچنین میتوانید، برنامه Ever note را با Remember The Milk لینک کرده و مدیریت زمانتان را به طور کامل در دست بگیرید.