اظهارات وزیر بهداشت درباره تزریق دوز چهارم واکسن کرونا

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی ۱۴۰۰ که در محل دائمی نمایشگاه‌های بوستان گفت‌وگو برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه تحولی در درمان بیماری‌ها ایجاد شده است. ما عادت داریم درمان بیماری‌ها را توسط دارو انجام دهیم و دومین تجارت دنیا دارو است. شرکت‌های دارویی خیلی دوست ندارند از روش‌های دیگری استفاده کنند ولی دنیا ناچار است به روش‌های نو روی آورد و خوشبختانه کشور ما در این روش‌ها پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به تاسیس مرکز رویان در دهه هفتاد به عنتوان یکی از زیرمجموعه‌های جهاد دانشگاهی و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان، ادامه داد: امروزه این روش به طور کامل در قسمت‌های مختلف در حال استفاده است. بازدید ما از این مرکز باعث شد آن چیزهایی در رابطه با سلول‌های بنیادی و روش‌های نوین برای تشخیص و درمان سرطان و روش‌های غیر دارویی بسیار پیشرفته در ذهن بود را ببینیم. بسیار پیشرفت‌های خوبی در رابطه با مسائل ژنتیکی انجام شده است.

وزیر بهداشت نمایشگاه‌ توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی را بسیار خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه وزارت بهداشت از این دستاوردها حمایت خواهد کرد این خبر را داد که وزارت بهداشت حتما از این دستاوردها حمایت و قراردادهایی را با جهاد دانشگاهی خواهد بست.

عین اللهی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی در درمان بیماری‌ها، تصریح کرد: کشورمان از این نظر وضعیت خوبی دارد و ما مرجع بسیاری از گیاهان دارویی در دنیا هستیم. کشت و استفاده از این داروها مهم است. جهاد دانشگاهی کارهای خوبی در این راستا انجام داده و ما باید این دانشمندان را بیشتر تشویق کنیم و کارهای مشترکی در این راستا انجام دهیم و می‌توانیم در آینده جزء کشورهای پیرو این امر باشیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سویه امیکرون کرونا، تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما ۸۸ درصد مردم یک دوز تزریق را انجام و حدود ۷۸ درصد دوز کامل و بالغ بر هفت میلیون نفر نیز سه دوز واکسن را زده‌اند و این آمار خوبی است.

وی ادامه داد: انتشار امیکرون سریع و مانند سرماخوردگی است اما مرگ و میر آن خوشبختانه بالا نیست‌. در این میان استفاده از ماسک و واکسیناسیون حائز اهمیت است.

نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ از پنجم دی ماه سال جاری آغاز و تا نهم همین ماه در مرکز نمایشگاهی بوستان گفت‌وگوی تهران دایر است.

منبع: ایسنا