روایت عاشقانه‌های شهدای ورزشکار | شهید محمدعلی ایوبی

به گزارش شهرآرانیوز؛ ورزش تمرین تحمل‌هاست و در‌این‌بین یک کشتی‌گیر، ورزشکاری تنهاست که تحمل رنج و استرس نبرد را تنها بر دوش می‌کشد. محمدعلی از علاقه‌مندان به ورزش به‌ویژه ورزش کشتی بود. او در این رشته ورزشی عشق و تلاش را تجربه می‌کرد و با آن به موفقیت می‌رسید. او در شهرستان کرج به روی تشک می‌رفت و عضو باشگاه ورزشی فخر ایران بود. از افتخاراتش می‌توان به قهرمانی وزن ۷۴‌کیلوگرم مسابقات انتخابی کارخانجات فخر ایران اشاره کرد. در سوم مرداد‌۱۳۲۳ در روستای زیدانلو متولد شد و هفت‌ساله بود که پدرش را از دست داد. یک سال بیشتر به مدرسه نرفت و همراه مادر به روستای گزکوه (زادگاه مادرش) رفت و همان‌جا به کارگری پرداخت.

۵ سال بعد به زیدانلو بازگشت و ۴ سال به‌صورت متفرقه درس خواند. خدمت سربازی‌اش که به پایان رسید، در سال ۱۳۴۸ به تهران رفت و در کارخانه پارچه‌بافی فخر ایران مشغول‌به‌کار شد و همراه کار هم مدرک ششم ابتدایی را گرفت و هم سرسختانه به ورزش کشتی می‌پرداخت. در دوران انقلاب با ملت غیور ایران همراه شد و به صف تظاهرکنندگان و نیرو‌های مسلحی پیوست که پادگان «حر» و «جی» را تصرف کردند. او در عملیات تصرف تپه معروف چغالوند مجروح شد.

به‌خاطر نیروی بدنی زیاد و ورزشکار‌بودن خیلی زود بهبود یافت و مجددا در تاریخ هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۶۰، به جبهه رفت. محمدعلی مجددا در تاریخ بیست و‌یکم آذر همان سال به جنوب رفت و باز هم با جراحت بازگشت. محمد شانزدهم فروردین‌۱۳۶۱ در والفجر از ناحیه سر‌و‌گردن زخمی شد. او در ۶ بار حضور در جبهه، در ۴ عملیات تصرف تپه چغالوند، والفجر یک، خیبر و والفجر ۸ شرکت کرد و در عملیات والفجر‌۸ بعد از دفع پاتک سنگین دشمن بعثی در تاریخ سوم اسفند سال ۱۳۶۴ به شهادت رسید.