سیرجان به سختی از دژ سربازها گذشت/ یخچالی کوچک رهرو راه برادر

یاسر سماوات/شهرآرانیوز، در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال تیم نیروی زمینی با وجود نمایش خوب و پیروزی در سه کوارتر برابر نظم‌آوران سیرجان، در نهایت با نتیجه ۱۰۵ - ۹۳متحمل چهاردهمین شکست خود در رقابت‌های فصلی سوپرلیگ شد.

کلکسیون ۳ امتیازی
نیروی زمینی بازی را بسیار خوب شروع کرد. هرچند پونکراشف سبد اول را ۳ امتیازی گرفت، اما شنتیا آقاکوچکی آن را جواب داد. دراگویچ هم ۳ زد و آقاکوچکی سبد او را هم جواب داد. دراگویچ و نجمی‌زاده سیرجان را به ۱۰ می‌رسانند. شنتیا این بار دو از سه پرتاب آزاد می‌زند و مرتبه بعد خود او ۳ امتیازی سومش را هم می‌زند تا نیرو ۱۱ - ۱۰ پیش بیفتد. طاهرخانی برتری را پس می‌گیرد، ولی این بار توپخانه ۳ امتیازی سرباز‌ها را صیاغ آتش می‌کند. دراگویچ بازی را در ۱۴ به تساوی می‌کشد. حالا نوبت پونکراشف است تا در ضیافت ۳ امتیازی سبد بگیرد.
پس از دانک نجمی‌زاده، محمدی ۴ امتیاز برای سرباز‌ها می‌گیرد و پونکراشف سومین ۳ خود را شلیک می‌کند. پویا یخچالی هم به ۳ زن‌ها اضافه می‌شود. ۳ بعدی هم به صباغ می‌رسد تا نیروی زمینی ۲۶ - ۲۵ پیش باشد. دراگویچ نظم‌آوران را پیش می‌اندازد، اما ۷ امتیاز یخچالی، (۴ پرتاب آزاد و یک ۳ امتیازی) نیروی زمینی ۳۳ - ۲۷ پیش باشد.

نبرد پایاپای
کوارتر دوم بازی پونکراشف سبد اول را می‌کیرد. پویا، اما دستش گرم شده و پس از دو پرتاب آزاد با ۳ امتیازی برتری را تثبیت می‌کند. محمدی نیروی زمینی را به ۴۰ می‌رساند. آنطرف پونکراشف و احسان صمدی ۳ می‌زنند. طاهرخانی بازی را در ۴۰ مساوی می‌کند. محمدی ۵ امتیاز می‌گیرد. ۴ امتیاز هم غنودی می‌گیرد. سلیمانی و طاهرخانی کمی جبران می‌کنند، اما آقاکوچکی ۳ بعدی را می‌زند. صباغ پشت خط پرتاب آزاد موفق است. دراگویچ و سلیمانی اختلاف را کمتر می‌کنند. نیروی زمینی ۵۸ - ۵۱ برنده به رختکن می‌رود.

تغییر نتیجه
کوارتر سوم ورق برمی‌گردد. ران ۱۳ امتیازی نظم آوران با پونکراشف، دراگویچ، طاهرخانی و سلیمانی ۶۳ - ۵۸ سیرجان را پیش می‌اندازد. پویا ۳ می‌زند. سلیمانی سبد می‌گیرد، ولی آقاکوچکی در بهترین بازی فصلش ۵ امتیاز دیگر می‌گیرد. بازی در ۶۶ مساوی شد، اما پونکراشف، دراگویچ، طاهرخانی و سلیمانی ۸۳ - ۶۸ نظم‌آوران را پیش می‌اندازند.
نیروی زمینی سر تسلیم نداشت. آن‌ها با درخشش یخچالی یک کوارتر دیگر با دراگویچ، پونکراشف، طاهرخانی، سلیمانی و نظری کیا جنگیدند. آقاکوچکی بازهم ۳ زد. نظری‌کیا امتیاز نظم‌آوران را به ۱۰۱ می‌رساند. کاظمی زاده سبد بعدی سیرجان را می‌گیرد. دیت ثابت راسخی هم به سبد می‌رسد. مازیار نبی هم با پرتاب آزاد امتیاز می‌گیرد و سبد پویا یخچالی، آخرین امتیازات بازی است. نظم‌آوران ۱۰۵ - ۹۳ فاتح این دیدار می‌شود.

ترین‌ها
پویا یخچالی (۴۰ دقیقه کامل) با ۳۷ امتیاز، ۴ ریباند و ۹ پاس گل، کارایی ۳۵ داشت تا امتیازآورتربن و موثرترین بازیکن میدان باشد. او بعد از آرش ثابتی (۴۱ امتیاز) دومین بازیکن امتیازآور فصل در یک بازی شود.
مهدی آقاکوچکی (۳۵:۱۰ دقیقه) ۲۳ امتیاز، ۲ ریباند و یک پاس گل، کارایی ۲۱ داشت و بهترین بازی دوفصل اخیرش را انجام داد. او ۶ از ۹ پرتاب ۳ امتیازی زد.
نیکلا دراگویچ (۲۸:۳۹ دقیقه) با ۳۴ امتیاز، ۸ ریباند و ۳ پاس گل کارایی ۳۴ داشت و بهترین بازیکن نظم‌آوران بود.
آنتون، پونکراشف (۲۷:۲۹ دقیقه) با ۲۲ امتیاز، ۳ پاس گل و ۱۰ ریباند دابل دابل کرد و با کارایی ۲۸ روز خوبی داشت.
مسعود سلیمانی (۱۹:۵۱ دقیقه) ۱۳ امتیاز، ۹ ریباند، ۳ پاس گل و کارایی ۲۱ از چهره‌های موفق میدان بود.