بردهای آرمانی ذوب آهن|سرنوشت گروه A به بازی آخر گره خورد

یاسر سماوات/شهرآرانیوز، تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان با تداوم بازی‌های درخشان آرمان زنگنه ۷۸ - ۶۸ مس کرمان را شکست داد و به رتبه دوم جدول رده‌بندی گروه A رسید تا دیدار این تیم برابر شهرداری گرگان، تعیین‌کننده تیم‌های اول و دوم گروه باشد.

شروع خوب مس
لی‌آپ ویلیامز سبد اول بازی بود و سجاد مشایخی هم سبد نخست ذوب را دشت کرد. ویلیامز دوباره سبد گرفت و این بار آرمان تلافی کرد. امتیازگیری کاردوست و مشایخی نتیجه‌اش تساپی در ۶ بود. سیامک ترابی‌خواه اولین ۳ امتیازی بازی را زد و فرید اصلانی این ۳ را جواب داد. دو شوت ۳ امتیازی پیاپی ایگور شوماکف را فرید و آرمان جبران می‌کنند تا بازی در ۱۵ مساوی شود، اما شوماکف دست بردار نبود و سومین ۳ امتیازی را هم شلیک کرد. ۵ امتیاز دیگر از ویلیامز مقابل تک فلوتر اصلانی، به برتری ۲۳ - ۱۷ مس در کوارتر نخست می‌انجامد.
اندوان اشکان خلیل‌نژاد و ۳ امتیازی آرمان نتیجه را ابتدای کوارتر دوم در ۲۳ به تعادل می‌کشد.
ذوب‌آهن با ۳ پرتاب ۳ امتیازی آرمان، اصلانی و امیرعلی قلی‌زاده، مقابل امتیازگیری ویلیامز و کاردوست، ذوب را پیش می‌اندازد. شوماکف یکی را جبران می‌کند. ۶ امتیاز پیاپی ارسلان کاظمی و ۳ امتیازی اکبری، مقابل پرتاب‌های آزاد فلاحت و ویلیامز و سبد ۳ امتیازی ترابی‌خواه، ذوب‌آهن را ۴۵ - ۳۹ برنده به رختکن می‌فرستد.

اختلاف دورقمی
کوارتر سوم هم با ۳ امتیازی ترابی‌خواه آغاز شد. ارسلان با ۴ امتیاز اختلاف را حفظ می‌کند. ذوبی‌ها اختلاف را به ۱۳ هم می‌رسانند و مس با تلاش کاردوست، شوماکف، ویلیامز و فلاحت فاصله را تک‌رقمی می‌کنند تا نتیجه ۶۳ - ۵۵ شود.

صعود ذوب به رتبه دوم
قلی‌زاده سبد اول کوارتر آخر را می‌گیرد و در ادامه ذوب با ۳ امتیازی خود امیرعلی به ۷۰ می‌رسد. ارسلان و اکبری اختلاف را بیشتر می‌کند. مس با کیومرث رومیانی به ۶۰ می‌رسد. آرمان روز خوبش را با لی‌آپ تکمیل می‌کند و قلی‌زاده ذوب را به ۷۸ می‌رساند. آنطرف ویلیامز و فلاحت سبد می‌گیرند ترابی‌خواه هم با آخرین ۳ امتیازی کار خوبش را کامل می‌کند. ذوب‌آهن ۷۸ - ۶۸ فاتح بازی می‌شود و به رتبه دوم گروه A می‌رسد.
آرمان زنگنه (۳۱:۰۸ دقیقه) با ۱۵ امتیاز، ۱۵ ریباند، ۵ پاس گل، ۲ توپ‌ربایی و ۲ بلاک دبل دبل کرد و با کارایی ۳۲ چهره ممتاز این دیدار بود.
ارسلان کاظمی (۲۸:۱۲ دقیقه) با ۱۴ امتیاز و ۱۶ ریباند دبل دبل کرد و با کارایی ۲۷ دیگر بازیکن موفق ذوب‌آهن بود.
سیامک ترابی خواه (۳۸:۳۸ دقیقه) با ۱۲ امتیاز، ۵ ریباند۴ پاس گل و کارایی ۲۰، موثرترین بازیکن مس کرمان بود.