طلا ریخت| رکود در بازار طلای مشهد حاکم است

طنین همتی|شهرآرانیوز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۸درصد کاهش به ۱۷۹۳دلار و ۳۳سنت رسید. قیمت هر فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۲۹درصد کاهش به ۱۷۹۲دلار و ۱۰سنت رسید.
همچنین بر اساس اعلام اتحادیه طلاوجواهر، امروز (۲۰دی۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۵۵۰هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه ۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان، ربع‌سکه ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲میلیون و ۲۵۰هزار تومان است.
رئیس اتحادیه طلاوجواهر مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز تصریح کرد: بازار طلا در ایران تحت‌تأثیر مذاکرات برجام قرار گرفته است و باوجود سیر نزولی قیمت طلا و حذف مالیات از کل قیمت طلا که انتظار می‌رفت تقاضا برای خرید افزایش پیدا کند، اکنون این بازار با رکود روبه‌روست.
معبودی‌نژاد در ادامه گفت: حتی مناسبت‌ها و اعیاد هم نتوانسته است این بازار را تکانی بدهد. باوجود اینکه روز زن را هم در پیش داریم، به‌علت اینکه قدرت خرید مردم کم شده است، بیشتر به سکه‌های پارسیان و طلا‌های با گرم پایین روی آورده‌اند و تصور نمی‌شود روز مادر هم بتواند این بازار را تحت تاثیر قرار دهد.
وی درباره پیش‌بینی این بازار گفت: اگر توافقات برجام انجام شود، بی‌گمان طلا ریزش بیشتری خواهد داشت.