۸۳ اتوبوس جدید تا پایان سال وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر نیشابوری دراین خصوص، گفت: در مجموع دو قرارداد خرید ۲۵ و ۵۸ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی منعقد شده است.

وی افزود: از قرارداد ۲۵ دستگاهی تا کنون ۱۶ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل داده شده و ۹ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال تحویل گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین از قرارداد ۵۳ دستگاهی نیز ۱۳ اتوبوس تحویل داده شده، ۲۳ دستگاه تا پایان دیماه تحویل و ۲۲ دستگاه دیگر نیز تا پایان اسفند از سوی خودرو ساز به شهرداری تحویل و وارد ناوگان می‌شود.

نیشابوری با بیان اینکه به طور میانگین خرید هر دستگاه اتوبوس ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است، اظهارکرد: این درحالی است که قیمت امروز اتوبوس‌ها به صورت میانگین در بازار ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: تمامی این اتوبوس‌ها بنا برتاکیدات شهردارمشهد کف کوتاه و برای استفاده معلولان عزیز دارای رمپ ویژه عبور ویلچراست.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: ۸۳ دستگاه اتوبوس خریداری شده در راستای کاهش آلودگی هوا دارای استاندار یوروپنج که بالاترین استاندار در کشور است؛ هستند و میزان آلایندگی آن‌ها بسیار پایین است.

نیشابوری در خصوص وضعیت بکارگیری اتوبوس برقی تولید داخل که چندی پیش در مشهد رونمایی شد نیز گفت: اتوبوس برقی که با مشارکت شهرداری مشهد و تولید کننده داخلی ساخته و رونمایی شد درحال طی دوره تست و پلاک گذاری است و اگر موفق به پلاک گذاری شود در فاز اول قرارداد خرید ۱۰ دستگاه و درفاز دوم قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی داخلی برای خط یک بی آرتی منعقد خواهد شد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد