نخستین پیروزی گاز با درخشش اربابی‌نژاد

یاسر سماوات/شهرآرانیوز، تیم بسکتبال بانوان گاز تهران با نمایش خوب المیرا اربابی‌نژاد و غزل فراهانی ۵۷ - ۵۳ آکادمی ا‌ی‌زی بسکتبال را شکست داد و نخستین برد فصل خود را کسب کرد.
بازیکنان آغازگر ستاد گاز تهران: راز محمودی، کیژان شکری، المیرا اربابی‌نژاد، شهناز سمیعیان و ماجده ناخدا اصل
سرمربی: فرانک طیاری

بازیکنان آغازگر آکادمی ا‌ی‌زی بسکتبال: ریحانه حسن‌پور، زهرا عمرانی، نیلوفر حاجی‌پور، زهرا مقدسی و فرناز خدامرادی
سرمربی: زهرا اسلام‌زاده

کوارتر نخست
فرناز خدامرادی سبد اول بازی را برای ای‌زی گرفت و کیژان شکری پشت خط پرتاب آزاد، پاسخ داد. مقدسی و حاجی‌پور برتری ای‌زی را تثبیت می‌کنند، ولی غزل فراهانی با نخستین ۳ امتیازی بازی، اختلاف را به حداقل می‌رساند. المیرا اربابی‌نژاد دقیقه‌ای بعد دومین ۳ امتیازی را می‌زند تا نتیجه ۸ -۶ به سود گاز شود. ۴ امتیاز دیگر اربابی‌نژاد و دو سبد از پورمحمدیان و ناخدااصل، برتری ۱۶ - ۸ گاز در وقت نخست را درپی دارد.

کوارتر دوم
حاجی‌پور و مقدسی شروع خوب ای‌زی در وقت دوم را رقم می‌زنند، اما اربابی‌نژاد حسابی روی فرم است و با دو سبد دیگر، گاز را به ۲۰ می‌رساند. آنطرف هم فاطمه قبادی ۵ امتیاز پیاپی می‌گیرد. اندوان کیژان شکری فاصله را حفظ می‌کند. براتی و ناخدااصل برای طرفین سبد می‌گیرند و ۳ امتیازی مریم عبیری بازهم فاصله را کم می‌کند و عابدی اختلاف را به حداقل می‌رساند. گاز ۲۵ - ۲۴ برنده به رختکن می‌رود.

کوارتر سوم
راز محمدی سبد اول نیمه دوم را می‌گیرد. خدامرادی تلافی می‌کند و اربابی‌نژاد سبد دیگری می‌گیرد. قبادی پس از آنکه پاسخ ۳ امتیازی فراهانی را می‌دهد، فرصت تساوی بازی را به دست می‌آورد، ولی با خطای فراهانی صاحب ۳ پرتاب آزاد می‌شود که تنها یکی را گل می‌کند. اربابی‌نژاد سبد دیگری می‌گیرد، ولی قبادی، خدامرادی و عمرانی نتیجع را در ۳۴ مساوی می‌کنند. تک پرتاب آزاد شهناز سمیعیان و امتیازگیری اربابی‌نژاد برتری را به گاز می‌بخشد، ولی ۳ امتیازی قبادی بازی را در ۳۷ به تعادل می‌کشد. درخشش ناخدااصل و ۶ امتیاز او نتیجه را ۴۳ - ۳۷ به سود گاز می‌کند.

کوارتر چهارم
ناخدااصل دو امتیاز دیگر می‌گیرد و فراهانی برتری گاز را دورقمی می‌کند. اربابی‌نژاد گاز را به ۵۰ می‌رساند تا بازی خوبش تکمیل شود. ۵ امتیاز قبادی و سبد حسن‌پور، ای زی را به‌بازی برمی گرداند. کیژان پس از مدت‌ها سبد می. گیرد و دو پرتاب ۳ امتیازی عبیری و فراهانی کار را به اوج هیچان می‌رساند. ۵۲ - ۵۱. خطای سمعیان روی براتی، دو پرتاب آزاد و دو امتیاز به ای‌زی می‌بخشد تا در ۵۰ ثانیه به پایان، شاگردان اسلام‌زادن پیش بیفتند! اما ۱۰ ثانیه بعد کیژان شکری این‌کار را آنطرف تکرار می‌کند و با دو‌پرتاب آزاد برتری را پس می‌گیرد. تایم اوت ای‌زی حاصلی ندارد و در برگشت کیژان یک امتیاز دیگر می‌گیرد. بازهم وقت استراحت و در بازگشت اربابی‌نژاد سند اولین پیروزی فصل گاز را امضا می‌کند. شاگردان طیاری ۵۷ - ۵۳ برنده می‌شوند.
المیرا اربابی نژاد (۳۸:۴۱ دقیقه) با ۲۱ امتیاز، ۷ ریباند، ۵ پاس گل، ۸ توپ‌ربایی و کارایی ۱۷ چهره برجسته میدان بود.
غزل فراهانی (۲۱:۲۲ دقیقه) با ۹ امتیاز، ۴ ریباند و کارایی ۱۴ دیگر چهره موفق گاز بود.
فاطمه قبادی (۲۷:۰۷ دقیقه) با ۲۲ امتیاز، ۴ ریباند، ۲ پاس گل و کارایی ۱۰ موثررع بازیکن ای‌زی و امتیازآورتربن بازیکن میدذن هم شناخته شد.