کاله با برد مرحله دوم لیگ برتر بسکتبال را استارت زد|دبل دبل آقامیری و دارکو

گروه ورزش/شهرآرانیوز، در مرحله دوم گروهی مسابقات لیگ برتر بسکتبال تیم کاله مازندران با برتری ۹۴ - ۷۶ بر صنعت مس رفسنجان، شروع خوبی داشتند.

کوارتر اول (۳۵-۱۵ کاله)
کاله کوارتر نخست شروع فوق‌العاده‌ای داشت. درخشش بالابان، متین آقاجانپور، جلال آقامیری و امیرحسین یازرلو، ۲۸ امتیاز مقابل ۶ امتیاز یعقوب شلوشی و ۲ امتیاز مجمد رحیمیان برای مس، کاله را پیش انداخت. مصطفی رضایی مس‌را به ۱۰ رساند و ۳ امتیازی رحیمیان اختلاف را کمتر کرد. آقامیری کاله را به ۳۲ می‌رساند و رحیمیان پانزدهمین امتیاز رفسنجان را هم می‌گیرد. سبد آخر کوارتر، اما سهم بالابان و تک پرتاب آزاد موفق اوست.

کوارتر دوم (۲۴-۲۴)
در آغاز این وقت دو‌پرتاب ۳ امتیازی آلانی مور و رحیمیان، مس را امیدوار می‌کند، اما مهدی جعفری این دو‌پرتاب را جبران می‌کند تا کاله به ۴۰ برسد. جعفری به اتفاق هادی لکزایی‌فرد و بالابان کاله را به ۵۱ هم می‌رساند تا مور دومین ۳ امتیازی خود را هم بزند. پس از لی‌اپ شلوشی، نوبت هادی است که ۳ بزند. وحید اسلامی جواب می‌دهد.
بعد از سبد امیرحسین یازرلو، وحید اسلامی و رحیمیان دو شوت ۳ امتیازی دیگر هم می‌نوازند و شلوشی سبد آخر نیمه را می‌گیرد تا کاله ۵۷ - ۳۹ برنده به رختکن برود.

کوارتر سوم (۲۲ - ۱۴ مس)
۳ امتیازی کاپیتان اسلامی در آغاز نیمه دوم نشان می‌دهد مس بزای جبران مافات آمده، آقاجانپور و امیرحسین یازرلو کاله را به ۶۱ می‌رسانند. اسلامی و شلوشی با لی‌اپ ۴ امتیاز می‌گیرند تا اسلامی چهارمین ۳ امتیازی خود را هم به ثمر برساند و رفسنجان به ۵۰ برسد. دو پرتاب آزاد شلوشی و ۳ امتیازی رحیمیان اختلاف را به ۱۰ کاهش می‌دهد. رحیمیان این بار روی پاس اسلامی ۳ دیگری می‌زند تا نتیجه ۶۵ - ۵۸ شود! یازرلو و‌آقامیری پس از چندحمله برای کاله سبد می‌گیرند ۲۳ - و ملکی مس را به ۶۰ می رساند. مو و مک‌کال سبد‌های آخر دونیم را می‌گیرند. ۷۱ - ۶۱ کاله پیش است.

کوارتر چهارم (۲۳ - ۱۵ کاله)
دو ۳ امتیازی مک‌کال در این وقت نشان از برتری کاله دارد. مور هم ۶ امتیاز پیاپی برای مس می‌گیرد و رحیمیان نم رفسنجانی‌ها را تا ۷۰ بالا می‌کشد، ولی ۳ امتیازی آقاجانپور رشته هاشان را پنبه می‌کند. ۳ امتیازی بعدی کاله امتیاز ۹۰ را به ارمغان می‌آورد. مور و اسلامی اختلاف را کمتر می‌کنند. آقامیرب و لکزایی‌فرد سبد‌های پایانی کاله را می‌گیرند تا مازنی‌ها ۹۴ - ۷۶ به برتری برسند.

بهترین‌ها
جلال آقامیری (۲۲:۳۱ دقیقه) با ۱۸ امتیاز، ۱۶ ریباند و ۳ پاس گل دبل دبل کرد و با کارایی ۳۱ چهره برجسته میدان شد.
دارکو بالابان (۲۹:۰۸ دقیقه) با ۱۶ امتیاز و ۱۴ ریباند دبل دبل کرد و با کارایی ۲۱ روز خوبی داشت.
مجید رحیمیان (۳۷:۳۲ دقیقه) با ۲۱ امتیاز، ۶ ریباند و ۶ پاس گل، کارایی ۲۳ داشت و بهترین بازیکن مس رفسنجان بود.
یعقوب شلوشی (۳۴:۵۰ دقیقه) با ۱۶ امتیاز، ۸ ریباند، ۲ پاس گل، ۲ بلاک و کارایی ۱۹ دیگر بازیکن موثر مس بود.