رعد ۳ کوارتر از شیمیدر گرفت، اما بازنده شد! | «امینو» پازل شیمیدر را کامل کرد

یاسر سماوات/شهرآرانیوز، در ادامه رقابت های مرحله دوم لیگ برتر بسکتبال تیم شیمیدر قم ۸۹ - ۷۴ رعد پدافند هوایی تهران را شکست داد.

آغازگران رعد پدافند: واعظ محمودی نسب، عدنان دورقی، علی نصیری، اسحاق حاتمی‌فر و حسن زنگنه
سرمربی: جمال صیفی

آغازگران شیمیدرقم: سینا واحدی، نوید رضایی‌فر، محمد یوسف‌وند، دوایت بایکس و آلاده امینو
سرمربی: مهران شاهین‌طبع

کوارتر نخست
حمله اول شیمیدر با فول گل توام می‌شود و سینا واحدی ۲ آمتیاز دشت می‌کند. اسحاق حاتمی‌فر هم سبد اول رعد را می‌گیرد. پس از رد و بدل شدن چند امتیاز، عدنان دورقی اولین ۳ امتیازی را به نام رعد ثبت می‌کند. بایکس بازی را در ۸ مساوی می‌کند و امینو شیمیدر را به ۱۰ می‌رساند. ۵ امتیاز نوید رضایی‌فر و آنطرف حسین مکاریان ۵ امتیاز برای رعد می‌گیرد و واعظ محمودی نسب اختلاف را به حداقل می‌رساند. دوایت بایکس سبد بعدی شیمیدر را می‌گیرد، ولی عدنان و حسن زنگنه برتری زا از چنگ شیمیدر بیرون می‌کشند.
اندوان واحدی و لی‌اپ عدنان تساوی در ۲۰ را همراه دارد. عدنان ۳ امتیازی دیگری می. زند و مکاریان سبد بعد را می‌گیرد. با وجود امتیازگیری بایکس، رعد ۲۵ - ۲۳ در پایان کوارتر تخست پیش است.

کوارتر دوم
رافی با ۳ امتیازی برتری را لحظاتی تغییر می‌دهد، ولی حسین مکاریان پاسخ این ۳ را می‌دهد. واحدی بازی زا در ۲۸ مساوی می‌کند، ولی نصیری رعد را به ۳۰ می‌رساند و ۳ امتیاز اسحاق، برتری پدافند را تثبیت می‌کند. شیمیدر با بایکس به ۳۰ می‌رسد. ۳ امتیاز زنگنه و مکاریان نتیجه را ۳۶ - ۳۰ می‌کند، اما دو‌ پرتاب ۳ امتیازی واحدی و رضایی‌فر کار زا به تساوی می‌کشد. عدنان پاسخ یکی از ۳ امتیازی‌ها را می‌دهد و بایکس اختلاف را به حداقل می‌رسانذ. نصیری سبد بعدی رعد را می‌گیرد و کاپیتان عدنان ۳ امتیازی بعدی را هم روانه سبد شیمیدر می‌کند. امینو از اختلاف می‌کاهد تا رعد پدافند ۴۴ - ۴۱ برنده به رختکن برود.

کوارتر سوم
داستان بازی در این ۱۰ دقیقه دگزگون می‌شود. ران ۱۷ امتیازی شیمیدرقم با ۳ امتیازی نوید رضایی‌فر آغاز می شود و مثلث بایکس، واحدی و امینو ۱۴ امتیاز دیگر می‌گیرد تا شیمیدر ۵۸ - ۴۴ پبش بیفتد! مکاریان سرانجام پس از ۵ و نیم دقیقه از نیمه دوم سبدی ۳ امتیازی می‌گیرد، ولی امینو و واحدی ۶ امتیاز دیگر می‌گیرند تا اختلاف ۱۹ امتیاز شود، اما شیمیدر اختلاف را بیشتر می‌کند و ۷۴ - ۵۱ پیش میفتد. آن‌ها کوارنر سوم را ۳۳ - ۷ می‌گیرند؟! غیبت محمد تالاری این زمان بیشتر به چشم می‌آید.

کوارتر چهارم
رعد همه چیز را از دست رفته می‌بیند. اسحاق و نصیری اختلاف را کمتر می‌کنند و عدنان ۳ امتیازی دیگری می‌زند. یوسف‌وند و امینو، اما شیمیدر را به ۸۰ می‌رسانند. حسن زنگنه و درویش‌نژاد اختلاف را کمتر می‌کنند، ولی لی‌آپ واحدی و ۶ امتیاز بوسف‌وند، اجازه نزدیک شدن به رعد نمی‌دهد. حسینی پدافند را به ۷۱ می‌رساند و نصیری عم سبد آخر بازی را می‌گیرد تا رعد در روزی که فقط یک کوارتر ضعیف بازی کرد ۸۹ - ۷۳ بازنده شود.

بهترین ها
آلاده امینو (۳۱:۴۸ دقیقه) با ۱۸ امتیاز، ۱۳ ریباند، ۶ پاس گل و‌۳ توپ‌ربایی دابل دابل کرد و با کارایی ۳۳، بازیکن ممتاز میدان شد.
سینا واحدی (۳۴:۳۵ دقیقه) با ۲۱ امتیاز، ۹ پاس گل، ۳ توپ‌ربایی و کارایی ۲۷ روز خوبی را پشت سر گذاشت.
محمد یوسف‌وند (۲۹:۴۰ دقیقه) با ۱۰ امتیاز و ۱۲ ریباند دابل دابل کرد.
عدنان دورقی (۳۵:۴۶ دقیقه) با ۲۱ امتیاز، ۴ ریباند، ۶ پاس گل، ۳ توپ‌ربایی و کارایی ۲۲ بهترین بازیکن رعد بود. عدنان همراه سینا واحدی امتیازآورتربن بازیکن میدان هم شناخته شد.
حسین مکاریان (۳۱: ۲۷ دقیقه) با ۱۳ امتیاز، ۵ ریباند، ۷ امتیاز، ۳ توپ‌ربایی و‌کارایی ۱۹ به بازی‌های خوبش برای رعد ادامه داد.