پاسداشت مادران و همسران شهید استان خراسان رضوی

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۴۶ تن از همسران شهیدان در این استان در جریان دفاع‌مقدس با تقدیم فرزندان خود، به مقام مادری شهید نیز نائل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین معصومی در حاشیه مراسم بزرگداشت و تکریم مادران و همسران شهدای استان افزود: خراسان‌رضوی حدود ۱۷ هزار خانواده شهید دارد که از این تعداد، ۴۷۶ خانواده ۲ شهید، ۵۴ خانواده سه شهید، ۲ خانواده چهار شهید و یک خانواده نیز پنج شهید تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ما، وی همچنین در این مراسم با قدردانی از ایثارگری مادران و همسران شهدای دوران دفاع مقدس گفت: کار مادران و همسران شهدا هم تراز کار حضرت ام البنین (س) است؛ زیرا هر دو فرزندانی را تربیت و در طبق اخلاص در راه خدا تقدیم کرده اند.

حجت الاسلام معصومی افزود: تقارن روز بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا با شهادت حضرت ام البنین (س) بدین جهت است که مادران و همسران شهدا نیز با تأثیر از آن حضرت، فرزندان و همسران خود را رهسپار جبهه کردند و اتفاقا عزیزان آن‌ها هم عزت آفریدند.

وی با اشاره به رسالت امام هشتم (ع) بیان کرد: امام رضا (ع) هم پدر و فرزند شهید است و هم خود شهید است و الگو قراردادن این امام همام نیز برای جوانان امروز درس رشادت و از جان گذشتن دارد. وی اظهار کرد: عظمت کار حضرت ام البنین (س) در دو موضوع خلاصه می‌شود، بخش اول اینکه ایشان همسر امیرالمومنین (ع) بود و دوم اینکه فرزندانی را تربیت کرد که این فرزندان در سربزنگاه‌های زمانه خودشان راه امام و امامت را در پیش گرفتند.

حجت الاسلام معصومی افزود: امیدوارم این خانواده‌های بزرگ از کوتاهی ما در روند سرکشی بگذرند.