ریزش جزئی قیمت خودرو

به گزارش شهرآرانیوز؛ قیمت خودرو در روز‌های گذشته کاهشی شد. به گفته یک فعال بازار خودرو، میزان عرضه افزایش چشمگیری یافته است و به نظر می‌رسد که کاهش قیمت تا آخر سال ادامه یابد.

فیروز نادری، درمورد این بازار گفته است: عرضه خودرو به بازار، سرعت گرفته است و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند، قیمت‌ها کاهشی می‌شود. با اینکه قیمت‌ها کاهشی شده است، در بازار، متقاضی کاهش و عرضه، افزایش یافته است، چون مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو هستند. وی افزود: بازار در وضعیت مناسبی قرار دارد و به همین صورت ادامه پیدا می‌کند. پیش بینی می‌شود در آخر سال، برخلاف سال‌های گذشته قیمت‌ها با کاهش بیشتری همراه باشد.

دیگر کارشناس بازار خودرو هم گفت: کاهش قیمت دلار از ۳۰ به ۲۸هزار تومان تأثیر چندانی بر بازار خودرو نگذاشت و قیمت این کالا بر اثر کاهش نرخ ارز، تنها ۶درصد کاهش پیدا کرده است. کاظم محمدی‌نیکخواه درباره وضعیت با زار خودرو توضیح داد: اکنون هیچ خریدوفروشی در بازار انجام نمی‌گیرد و بازار خودرو به خواب زمستانی فرورفته است.

همچنین، علی زمانی از فعالان بازار خودرو در مشهد هم درباره وضعیت بازار به شهرآرا گفت:بعد از افزایش قیمت خودرو در یک ماه اخیر، چند روزی می‌شود که قیمت خودرو‌های ایرانی ۵ تا ۶ درصد کاهش یافته است. علت این مسئله نیز کاهش قیمت دلار و انتظار برای توافق احتمالی هسته‌ای است.

وی بیان کرد:اگر قیمت دلار کاهش بیابد، ریزش قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی شتاب بیشتری می‌گیرد و ممکن است که خودرو‌های داخلی ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر ارزان شوند.