در پیگیری روند اجرایی طرح محله ما در ارشاد مطرح شد
جذب بودجه ۲۷۶ میلیونی در اجرای طرح‌های مصوب
حسین‌زاده - سرپرســـت گروه «محله‌ما» در محله ارشاد از روند اجرایی طرح‌های مصوب این محله و زمان اجرای آن‌ها خبر داد.
فاطمه زردی گفت: در حال حاضر طرح‌های تجهیز بوستان پیام، نقاشی‌های دیواری و احداث سرعتکاه در دست اقدام است که از این سه مورد، نقاشی‌دیواری بوستان پیام حد فاصل بیستون و دستغیب به مرحله اجرا رسیده است و قرار است تا چند روز آتی پیمانکار آن مشخص شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بودجه‌ای حدود ۲۷۶ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های محله ارشاد جذب شده است، توضیح داد: دو طرح دیگر که از آن‌ها یاد شد در پروسه گذراندن مراحل اداری اداره فنی و عمران است و قرار است تا چند روز آینده پیمانکار پروژه مشخص و تا دو هفته دیگر نیز جلسه استماع عمومی برگزار شود.
سرپرست گروه «محله ما» در محله ارشاد توضیح داد: اجرای جلسه استماع، مستلزم این است که پیمانکار مشخص شده باشد و حداقل یکی از پروژه‌ها به مرحله اجرایی رسیده باشد.
زردی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان بر این است که تمام طرح‌ها را اجرا کنیم. اولویت اول ما فضای بازی کودک بود، اما با وجود اخذ تمام تأیید‌یه‌ها، یک ساختمان مسکونی در مجاورت فضای سبز قرار گرفته و مشرف به آن است که برای اجرا باید رضایت آن‌ها را جلب می‌کردیم.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با ساکنان این آپارتمان گذاشتیم مدیر ساختمان نارضایتی خود را از اجرای این پروژه اعلام کرد و معتقد بود که کودکان در این پارک با وجود نداشتن وسایل بازی تا ساعات ۲ تا ۳ شب سروصدا می‌کنند. ضمن اینکه مزاحمت‌های افرادی که در این محل رفت و آمد می‌کنند نیز وجود دارد و اگر وسایل بازی هم اضافه شود، آسایش آن‌ها از بین خواهد رفت.
سرپرست گروه «محله ما» در محله ارشاد افزود: ما گروه تسهیلگر هستیم و باید در اجرای این طرح رضایت تمام شهروندان کسب شود و به‌دلیل این نارضایتی انجام پروژه برای ما منتفی است.
وی با تأکید بر اینکه ما تأیید استاندارد‌های زمین پارک را برای تجهیز آن از محیط زیست‌شهری گرفتیم توضیح داد: اگر شهرداری منطقه بنا داشته باشد تجهیز پارک را انجام دهد طرح ما آماده ارائه به آن‌هاست. در این راستا قرار است در جلسه استماع عمومی این مشکل را اعلام کنیم تا اگر در‎خواست‌ها زیاد باشد پیگیری این مورد در منطقه یک شهرداری انجام شود و توسط اداره فضای سبز به مرحله اجرا برسد.
این کارشناس امور شهری افزود: از آنجایی‌که در طرح تفصیلی پاتوق محله، کوچه بیستون ۶ بن‌بست نیست و در پارکینگ ملکی که در آنجاست در همان کوچه باز می‌شود مجوز اجرایی برای این طرح وجود ندارد.
فاطمه زردی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر تجهیز پارک در موارد مورد درخواست مردم مانند تأمین روشنایی، نیمکت، سطل زباله و آبخوری که مردم بسیار به این موارد تأکید داشتند در اولویت قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان جدا‌بودن ضلع شرقی و غربی پارک از یکدیگر بود که اتصال آن‌ها را خواسته بودند و ما با طراحی سرعت‌کاه این ارتباط را به وجود می‌آوریم و با جلوگیری از پارک در حاشیه بوستان مشکلات این قسمت از محله را نیز برطرف می‌کنیم.
سرپرست گروه «محله ما» در محله ارشاد با تأکید بر اینکه اگر طی ۴ روز آینده تأیید منطقه برای جذب پیمانکار انجام شود تا بهمن ماه فاز یک طرح به سرانجام می‌رسد، بیان کرد: در فاز یک قرار است پروژه‌هایی که نام آن‌ها برده شد به مرحله اجرا برسد تا مردم از اجرای بخشی از خواسته‌هایشان به رضایتمندی که هدف ماست دست یابند.