رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر در بازدید از دفاتر تسهیلگری:
مشکلات محلات احصا و رسیدگی شود
فیضی - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد از دفاتر توسعه محله بهمن و دروی واقع در منطقه ۳ شهری بازدید کرد.
به گزارش شهرآرامحله، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر، در این بازدید با اشاره به تهیه سند توسعه محله از سوی دفاتر توسعه محله با تأکید بر اینکه دفاتر باید به احصای معضلات در محلات و رسیدگی به آن‌ها اقدام کنند، تصریح کرد: بخشی از مسائل و مشکلات محلات باید به صورت آنی رسیدگی شود که احصای آن از سوی دفاتر توسعه محله انجام خواهد شد که خوشبختانه بخشی از آن نیز هم اکنون احصا شده است.
وی با اشاره به لزوم هماهنگی شهرداری‌های مناطق با دفاتر توسعه محله اظهار کرد: دفاتر تسهیلگری اگر حمایت و پشتیبانی‌های شهرداری‌های مناطق را نداشته باشند، نمی‌توانند اعتماد مردمی را جلب کنند و مشارکت مردم را جهت‌دهی کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه افزود: حمایت و پشتیبانی شهرداری‌های مناطق یکی از کار‌هایی که انجام می‌دهد ایجاد اعتماد برای دفاتر تسهیلگری را راحت‌تر می‌کند و همچنین موجب افزایش قدرت دفاتر در گفتگو با مردم می‌شود.
گندمی همچنین در ارتباط با بازدید از دفاتر توسعه محله دروی و بهمن گفت: باتوجه به مدت زمانی که این دو دفتر مستقر شدند و شروع به کار کردند، هر ۲ آن‌ها در مرحله شناخت وضع موجود محله هستند. در محله دروی افزون بر شناخت ارتباط‌گیری خوبی با کانون‌های مؤثر در محله و معتمدان انجام شده است.
وی ادامه داد: در محله بهمن نیز با توجه به اینکه تنها ۴۵ روز از شروع به کار دفتر می‌گذرد، تیم جوان آن تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند و مسلط بر وضعیت فعلی محله هستند و هم‌اکنون نیز در حال تدقیق داده‌هایی هستند که صحت‌سنجی آن تا حد زیادی انجام شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در بازدید انجام شده شاهد این بودیم که هماهنگی خوبی بین شهرداری منطقه و دفاتر تسهیلگری وجود دارد که این مهم در خور تقدیر است.
وی افزود: اعضای شورای شهر نیز در قالب کمیته‌های نظارتی در مناطق می‌توانند به دفاتر تسهیلگری در حل برخی از چالش‌های موجود در محله کمک کنند.
در منطقه ۳ شهرداری مشهد ۵ دفتر تسهیلگری در محلات عباس‌آباد، طبرسی شمالی، بلال، دروی و بهمن راه‌اندازی شده است، شهروندان می‌توانند برای همکاری در راستای رفع معضلات و مشکلات محله خود به دفاتر تسهیلگری محله مراجعه کنند.
دفتر توسعه محله دروی واقع در خیابان رسالت شمالی ۵۵.۳.
دفترتوسعه محله بلال واقع در خواجه‌ربیع ۳، بلال ۳ جنب مسجد بلال حبشی.
دفتر توسعه محله عباس‌آباد، طبرسی شمالی، حد فاصل خیابان شهید نظام دوست ۲۸ و ۳۰.
دفتر توسعه محله طبرسی شمالی واقع در خیابان طبرسی شمالی ۲۲ نرسیده به طبرسی شمالی ۲۲.۹.
دفتر توسعه محله بهمن واقع در خیابان ۲۲ بهمن حدفاصل ۲۲ بهمن ۲۶ و ۲۸.