پایان انتخابات محله میثم
ندا معصوم/ مجمع انتخابات داوطلبان شورای اجتماعی محله میثم شمالی (رده) در ناحیه ۲ شهرداری منطقه باحضور رئیس اداره فرهنگی و نمایندگان شورای اجتماعی برگزار شد.
رمضانعلی امیردادی، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه، در ابتدای این نشست بااشاره به استقبال داوطلبان از مجمع انتخاباتی گفت: این اشتیاق نشان از دغدغه‌مندی شما به محله زندگی‌تان دارد. جای امیدواری است باوجود همه مشکلاتی که هست،  افراد این‌همه به محدوده‌ای که در آن زندگی می‌کنند، احساس دِین دارند.
پس از این سخنان نامزد‌های انتخابی در سخنان کوتاهی به معرفی خود پرداختند.

به دنبال چهره تازه محله  
 رضا عشقی یکی از نامزدهاست که تجربه حضور در دوره گذشته شورا را داشت و گفت: دوست ندارم نام محله‌ام در زمره حاشیه شهر باشد.  چهره محله کهنه است و تمام هم‌وغم نماینده‌ها در دوره‌های گذشته هم بر این بوده است که چهره تازه‌تری به آن بدهند.
وی افزود: اینکه خیلی از افراد در صحبت‌های خود نام کم‌برخودار به این محدوده می‌دهند، برای خیلی از خانواده‌ها آزار دهنده است و من و تمام نمایندگان دوره گذشته به این دلیل دوباره داوطلب شدیم که بتوانیم هویت تازه‌ای به این محدوده بدهیم.

گامی برای بانوان
زهره قاسم‌زاده از زنان شناخته شده محله نیز  گفت: فعالیت خود را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مرکز مشاوره وحدت شروع کردم. باتوجه به اشتیاق و انگیزه‌ای که داشتم آن را ادامه دادم و تقریبا موفق بودم. این موضوع باعث شد در همین زمینه در حاشیه شهر فعال باشم و باکمک مردم پیگیر مشکلات و حل آن‌ها هستم.   
وی سپس گریزی به فعالیت‌های کانون فرهنگی بیت‌العباس (ع) که خود در آن فعالیت دارد، زد و گفت: این مجموعه گسترده با کارگروه بانوان آغاز به‌کار کرده است و در ادامه به تشکیل کارگروه‌های دیگری مانند کارگروه فرزندپروری و مهارت‌های زندگی و... پرداخته است.
قاسم‌زاده افزود: اکنون علاوه‌بر اینکه ۲۲۰ خانواده زیر پوشش هستند، برای ۸۷ زن بهبود یافته از چنگال اعتیاد در رشته‌هایی مانند چرم‌دوزی و عروسک‌سازی اشتغال‌زایی کرده‌اند.

به سلامت می‌اندیشم
بی‌بی معصومه فیروزنیا، از نمایندگان گذشته شورای اجتماعی و فعال حوزه بهداشت محله، هم عنوان کرد: به ارتقای سلامت محله می‌اندیشم و در دوره‌های گذشته شورا هم در این راستا فعالیت زیادی انجام داده‌ام.

فرهنگ، ازدواج، اشتغال
جواد خاکزاد که فعالیت‌های پررنگی در زمینه تبلیغی و مشاوره در حوزه تربیت فرزند دارد هم به‌عنوان دیگر نامزد این انتخابات، دغدغه‌اش را لزوم افزایش کار فرهنگی در محله عنوان کرد.      
ازدواج، دغدغه محمدجواد هاشمی یکی دیگر از نامزد‌ها بود که به نمایندگی از نسل جوان محله در انتخابات شرکت کرده بود.
 در‌حالی‌که تعداد داوطلبان این انتخابات زیاد بود و خیلی از نامزد‌ها هدفشان را حل موضوع‌های عمرانی و چاره‌جویی برای فضای سبز و پیاده‌روسازی مطرح کردند، زهرا سادات‌رضوی، دانشجوی کارشناسی‌ارشد و کارشناس دفتر تسهیلگری، گفت: مشکل‌های کالبدی و عمرانی را می‌توان رسیدگی و حل کرد، اما باتوجه به ناهنجاری‌های موجود در این منطقه، اولویت این محله آسیب‌های اجتماعی است.
او با اشاره به اینکه خیلی از معضل‌ها را رصد کرده است، خاطر نشان کرد: درصورت انتخاب شدن، تصمیمم مطرح کردن این معضل‌ها در جلسه‌های شورای اجتماعی برای پیدا کردن راه‌حل آن‌ها خواهد بود.
وی ادامه داد: به‌نظرم ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی حرف اول را در این محدوده می‌زند و باید در این راستا قدم برداشت.
سیدامیر ربانی، از فعالان فرهنگی، نیز گفت: مردم تشنه نشاط و شادی هستند و این مقوله در محله ما کم‌رنگ است و نیاز است بازوان محکمی باشد تا گره‌های زیادی از این موضوع باز کند. هرچند پرداختن به معماری و فضاسازی کوچه‌ها و خیابان‌ها هم بی‌ربط به این موضوع نیست.
پس از پایان مرحله معرفی نامزدها، رأی‌گیری برای انتخاب ۶ عضو مجمع ساکنان انجام شد. در پایان این رأی‌گیری محمد هاشمی، بی‌بی معصومه فیروزنیا، زهره قاسم‌زاده، رضا عشقی، عفت عباسی و یحیی کوهستانی به‌عنوان نمایندگان اصلی و جواد خاکزادی و فرخ‌لقا رضائیان به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.
همچنین در مجامع مدارس، مساجد و تشکل‌های محله نیز به‌ترتیب، علی‌اکبر خوشبخت به‌عنوان نماینده مدارس، مرتضی شاه‌مرادی به‌عنوان نماینده مساجد و زارعی به‌عنوان نماینده تشکل‌ها به شورای اجتماعی این محل راه پیدا کردند.