رحیم صفوی: تقویت دیپلماسی منطقه‌ای یکی از راه‌های مقابله با مواد مخدر است

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در محل ستاد مبارزه با مواد مخدر و در جمع اعضا و معاونان و مدیران ستادی این مجموعه، با اشاره به پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت امام (ره) با پشتوانه مردم، انقلاب اسلامی و جنگ را به پیروزی رساند و پس از انقلاب اسلامی، در فتنه ها‌ی اتفاق افتاده، حضور مردم، فتنه‌ها را خاموش و سرکوب کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب مکتبی و مردمی است و بیشترین کلمه‌ای که حضرت امام (ره) در سخنرانی‌های خود به کار می‌بردند، کلمه «مردم» بود و پس از حضرت امام (ره) نیز بیشترین غم و نگرانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت ا...  العظمی امام خامنه ای، از حال و وضع مردم است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به مقایسه انقلاب کبیر اسلامی ایران با انقلاب‌های فرانسه، انقلاب بلشویکی روسیه و انقلاب کمونیستی چین پرداخت و گفت: مهم‌ترین وجه تمایز انقلاب کبیر اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در درصد مشارکت مردم، هندسه و چارچوب یا اصول اساسی و آرمان‌های آن‌ها و شخصیت، تفکر و اندیشه و اخلاق و عملکرد رهبران آن‌ها و پایبندی به ارزش‌ها و عدم انحراف از اصول انقلاب است.

سرلشکر رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار مخرب مواد مخدر بر سلامت، اقتصاد و امنیت گفت: متأسفانه آمریکایی‌ها نه تنها امنیت و اقتصاد را برای کشور افغانستان در طول اشغال آن به ارمغان نیاوردند، بلکه کسب و تولید مواد مخدر را پنجاه برابر کرده اند.

وی با اشاره به ضرورت ایفای نقش مؤثرتر کشور‌های همسایه در مبارزه با مواد مخدر افزود: کشور‌های همسایه شرقی ایران برای ایفای نقش مؤثر در انهدام کشتزار‌های مواد مخدر و ترانزیت مواد مخدر اقدام و به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و بین المللی را یکی دیگر از راه‌های مقابله با مواد مخدر دانست و گفت: تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و بین المللی به منظور مطالبه گری در ایفای نقش و مسئولیت مشترک مبارزه با مواد مخدر بسیار مؤثر است و ایران باید در این زمینه دیپلماسی فعالی با کشور‌ها داشته باشد.