گردهمایی بزرگ بسیجیان مدافع حرم رضوی
علیرضا ظهیری| به مناسبت هفته بسیج، ۸۰۰۰ نفر از بسیجیان مدافع حرم رضوی شامگاه گذشته در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی دور هم آمدند تا علاوه بر تجدید پیمان با آرمان‌های امام (ره) و رهبری، آمادگی خود را برای تلاش هرچه بیشتر در ایجاد آرامش و امنیت برای زائران حرم مطهر امام رضا (ع) اعلام کنند.
تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: امام خمینی (ره) جریان عظیم انقلابی بسیج را به وجود آوردند تا تفکر بسیجی در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد.
حجت‌الاسلام احمد مروی با بیان اینکه پس از امام راحل (ره) خلف صالح ایشان که همان مقام معظم رهبری هستند نیز ادامه‌دهنده راه امام (ره) برای بسیج بودند، اظهار کرد: بسیج فقط یک جریان نظامی نبوده و بسیج و بسیجی یک فکر، اندیشه و جهان‌بینی است. هر کجا که توانسته‌ایم موفق باشیم، به‌طور قطع تفکر بسیجی هم پشت آن بوده است.
وی با بیان اینکه تفکر بسیجی همان عمل جهادی است، افزود: اگر مسئولان و مردم دارای روحیه جهادی باشند، با ایمان و از روی خداترسی کار‌ها را انجام دهند و در عین حال همه ظرفیت‌ها را هم به کار گیرند، به‌طور قطع پیشرفتی که در شأن ملت ایران و انقلاب است، محقق خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اگر امروز می‌خواهیم در حوزه سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی به قله پیشرفت برسیم، باید بسیج را الگو، اسوه و نمونه قرار دهیم.
وی تغییر در اقتصاد کشور را فقط با تفکر بسیجی ممکن دانست و افزود: با روحیه جهادی و نگاه و تفکر بسیجی می‌توان موفق بود، اما هر کجا که منافع شخصی، جناحی و باندی را ترجیح دادیم، فقط ضرر کردیم و مجبور به عقب‌نشینی شدیم.
وی با بیان اینکه در این ۴۰ سال با تفکر بسیجی در برابر همه ترفند‌ها و خیانت‌های دشمنان سربلند بیرون آمدیم، ادامه داد: وقتی عده‌ای به بهانه‌ای، اقدام به آتش زدن و خسارت زدن به اموال مردم و اماکن عمومی می‌کنند و بهانه دست دشمنان می‌دهند، این تفکر بسیجی است که نقشه آنان را نقش بر آب می‌کند.
مروی با تأکید بر اینکه سختی‌ها و دشواری‌ها سبب شده است تا عده زیادی از مردم دچار گرانی و بیکاری شوند، بیان کرد: در این شرایط شاهد هستیم که مردم ما با تحمل این سختی‌ها، پای کلیت نظام، انقلاب و رهبری مانده‌اند و مسئولان باید با قدر دانستن وجود این مردم در راه کم کردن رنج آن‌ها اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان باید مراقبت کنند که به بهانه گرانی بنزین عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب اقدام به گرانی صد‌ها کالای دیگر نکنند، اظهار کرد: سران قوا درباره بنزین تصمیمی گرفتند و مقام معظم رهبری بر این تصمیم صحه گذاشتند و مردم هم حقیقتا بسیار صبورانه و بزرگوارانه با این تصمیم برخورد کردند؛ با این حال عده‌ای هم که حسابشان از ملت جداست، اقداماتی انجام دادند.
وی افزود: با توجه به بزرگواری مردم در این تصمیم سران قوا، بر مسئولان لازم است که از پیامد‌های این تصمیم و سختی‌هایی که ممکن است برای مردم ایجاد شود، بکاهند و با نظارت درست بر بازار، از گرانی‌های دیگر به بهانه گرانی بنزین جلوگیری کنند.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: دولت، مجلس و قوه‌قضائیه باید با استفاده از تمام توان و امکانات خود جواب کرامت و بزرگواری این مردم را به‌درستی بدهند. مردم در این ۴۰ سال سختی‌ها و دشواری‌های زیادی را برای دفاع از نظام اسلامی تحمل کردند، اما این بدان معنا نیست که مسئولان احساس مسئولیت نکنند، بلکه آن‌ها باید با نظارت دقیق جلو کسانی را که به مردم ظلم می‌کنند، بگیرند.
مروی در ادامه سخنان خود به ۲ فضیلت بسیجیان تأمین‌کننده امنیت زائران بارگاه رضوی اشاره کرد و گفت: شما علاوه بر داشتن شرافت بسیجی، خادم حضرت رضا (ع) هم هستید و در حوزه مسئولیتتان باید به این نکته توجه کنید که با زائران امام رضا (ع) باید با کرامت و لبخند برخورد کرد و اگر تذکری هم می‌دهید، باید به گونه‌ای باشد که زائران این بارگاه آزرده‌خاطر نشوند؛ زیرا آن‌ها میهمانان امام رضا (ع) هستند.
در ابتدای این مراسم سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا (ع)، با بیان اینکه تأمین امنیت زائران و بارگاه رضوی افتخاری به حساب می‌آید که نصیب بسیج شده است، اظهار کرد: در این راه باید همه بسیجیان مسئول، ضمن احترام و تکریم زائران بارگاه رضوی، با تلاشی مضاعف برای برقراری امنیت، فضایی آرام را برای زیارت ایجاد کنند.