اعداد و ارقام منتشر شده درباره حقوق مدیران شهرداری صحت ندارد

به  گزارش شهرآرانیوز، آیدا مهربان با اشاره به لیست منتشر شده حقوق مدیران گفت: لیست منتشر شده مبتنی بر لایحه بودجه پیشنهادی بوده که به شورای اسلامی شهر ارایه شده و هنوز مصوب نشده است، لذا توجه به نکاتی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اعداد اعلامی حقوق خالص نیست بلکه ناخالص است و مالیات و بیمه از این اعداد اعلامی کسر باید گردد، افزود: در ضمن رعایت قانون مرتبط با حقوق مدیران ارشد الزامی بوده لذا چنانچه علاوه بر حقوق کارانه‌ای مرتبط با بهره وری ایشان مقرر گردد درچارچوب ضوابط این قانون بررسی و در صورت مجاز بودن پرداخت خواهد شد.

وی گفت: ضمن آنکه ارقام اعلام شده در برخی سازمان‌ها اشتباه می‌باشد لیست منتشر شده مبتنی بر لایحه بودجه پیشنهادی بوده که به شورا اسلامی شهر ارایه شده و هنوز مصوب نشده است.

به گفته وی، در آلبوم تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته دریافتی ناخالص مدیرعامل از دو ردیف حقوق مدیرارشد و مزایا مدیر ارشد انجام می‌گیرد و هیچ گونه پرداختی به مدیر ارشد خارج از این دو ردیف مجاز نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: محاسبات صورت گرفته بر روی این اعداد نادرست است به این دلیل که مجموع حقوق و مزایا تقسیم بر ۱۲ شده که عیدی و پاداش، درنظر گرفته نشده است، به همین دلیل مجموع حقوق و مزایا باید بر عدد ۱۴ تقسیم شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته بعدی، ضمنا احکام پرسنلی کارکنان و مدیران پس از شروع سال ۱۴۰۱ و بر اساس ضوابط اعلامی مصوبات دولت محاسبه و قانوان اصلاح احکام پرسنلی در سال ۱۴۰۱ اعداد اعلامی در آلبوم‌های بودجه نمیتواند قابل استناد و ملاک گزارش گیری، تحلیل یا تصمیم گیری قرار گیرد.

مهربان تاکید کرد: تفاوت بین حقوق کارکنان و مدیران در مصادیقی مثل سنوات خدمتی، مدرک تحصیلی، پایه، گروه، نوع حکم کارمندی و یا کارگری، عائله مندی و امثالهم تعیین خواهد شد و لذا این قبیل تفاوت‌ها امری قانونی است.