آرایش سیاسی بر سیمای شهر

با آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس، مدیریت‌شهری بیش از 1500فضای تبلیغاتی در مشهد تعبیه کرده است

علیرضا ظهیری - از امروز و با آغاز فرصت تبلیغات نامزدهای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قرار است روز جمعه، دوم اسفند‌ماه 98 برگزار شود، این تورنمنت سیاسی وارد مرحله تازه‌ای شد. از این رو مدیریت‌شهری نیز برای ایجاد فضایی مناسب برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در شهر اقدامات مختلفی انجام داده است تا علاوه بر امکان انجام تبلیغات مؤثر و هدفمند فعالان این عرصه، نظافت شهری هم حفظ شود.
معاونت خدمات‌شهری با نصب بیش از 1500فضای تبلیغاتی در مشهد، بستری مناسب را برای نشان دادن ظرفیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آماده کرده است.
معاون خدمات‌شهری شهردار مشهد در گفت‌وگو با شهرآرا با اشاره به آمادگی کامل مدیریت‌شهری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، گفت: از تمامی نامزدها و ستادهای انتخاباتی درخواست می‌کنیم که نظافت شهری را رعایت کنند.
مهدی یعقوبی با بیان اینکه شهرداری مشهد در انتخابات پیش رو متفاوت از انتخابات گذشته اقدام خواهد کرد، ادامه داد: خوشبختانه برای انتخابات پیش رو جایگاه‌ها و مدل‌های تبلیغاتی متفاوتی برای نامزدها تعبیه شده است.
وی با بیان اینکه 400محل در جای‌جای شهر مشهد برای تبلیغات نامزدها و نصب پوسترهای آن‌ها با گستردگی زیاد تدارک دیده شده است، افزود: بر اساس تصمیم تازه مدیریت‌شهری 100جایگاه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد و تاکنون حدود 40جایگاه هم آماده شده است.
یعقوبی تأکید کرد: 1000 آویز ستونی برای نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها در نظر گرفته شده است و نامزدهای انتخاباتی می‌توانند به‌صورت هدفمند از این فضاهای تبلیغاتی شهری استفاده کنند. دیگر نیازی نیست که نامزدهای انتخاباتی در و دیوار شهر را کثیف کنند یا تبلیغات خود را به درختان شهر نصب کنند.
معاون خدمات‌شهری شهردار مشهد با بیان اینکه با توجه به تدارک فضاهای زیاد برای تبلیغات نامزدها، دیگر نیازی نیست که در نقاط دیگر شهر به تبلیغات اقدام شود و هیچ بهانه‌ای هم برای این کار وجود ندارد، تصریح کرد: البته در زمان تبلیغات و در راستای حضور حداکثری مردم و ایجاد شور انتخاباتی اگر فضای تبلیغاتی کم باشد، در اسرع وقت به اضافه کردن این فضاها اقدام خواهد شد.


فهرست نهایی نامزدها اعلام شد
روز گذشته وزارت کشور فهرست نهایی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به ستادهای انتخاباتی اعلام کرد و بنا به گفته رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی، در حوزه‌های دوازده‌گانه انتخاباتی خراسان‌رضوی 679داوطلب برای گرفتن 18کرسی مجلس شورای اسلامی در این استان به رقابت انتخاباتی خواهند پرداخت و از این بین 333داوطلب هم برای نشستن بر 5کرسی بهارستان از حوزه انتخابیه مشهد و کلات با هم رقابت می‌کنند.
به گزارش روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، حسن جعفری اظهار کرد: طبق تبصره4 ماده52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان در مدت مقرر بیست‌روزه شکایت داوطلبانی را که صلاحیتشان تأیید یا احراز نشده است، بررسی و نتایج آن را برای ابلاغ به داوطلبان در اختیار فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه قرار داده است و پس از آن نیز دوباره تأیید صلاحیت نهایی را اعلام کرده است.
وی افزود: از مجموع داوطلبان پس از بررسی هیئت نظارت استان، در مجموع 273نفر معادل 26درصد رد صلاحیت شده‌اند، 284نفر معادل 27درصد صلاحیتشان احراز نشده است و 497نفر معادل 47درصد تأیید صلاحیت شده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: پس از ابلاغ نتایج بررسی صلاحیت‌ها، داوطلبانی که به این نتایج اعتراض داشتند، مراتب را به هیئت نظارت مرکزی اعلام کردند.
جعفری ادامه داد: بعد از بررسی شورای نگهبان، در مجموع 679نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت شدند و صلاحیت 348نفر رد شد.


تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات در استان آماده است
رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان با تأکید بر اینکه تمام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات دوم اسفندماه در این استان آماده شده است، اظهار کرد: 5نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان در خراسان‌رضوی رقابت می‌کنند که تبلیغات رادیویی و تلویزیونی آن‌ها به مدت ۲۵دقیقه از طریق صداوسیمای استان پخش می‌شود.
به گزارش ایرنا، جعفری با بیان اینکه دشمنان و معاندان نظام با حضور فعال در فضای مجازی به دنبال توطئه جدید در این انتخابات هستند، گفت: بر اساس آمارهای استخراج‌شده ۷۵درصد معاندان و بدخواهان این نظام در فضای مجازی در حال فعالیت علیه انتخابات هستند و رسانه‌های ما باید جلو هجمه آنان را بگیرند و در مقابل آن‌ها ایستادگی کنند.
وی با بیان اینکه معاندان و بدخواهان به دنبال زیر سؤال بردن سلامت انتخابات هستند، ادامه داد: رسانه‌ها باید به افزایش نشاط سیاسی جامعه کمک کنند و مردم را امیدوار کنند و اطلاعات لازم را به مردم اعلام کنند تا انتخاب آگاهانه‌ داشته باشند.


4023شعبه اخذ رأی در استان
مدیرکل سیاسی استانداری خراسان‌رضوی نیز گفت: در این دوره از انتخابات 4023شعبه اخذ رأی در خراسان‌رضوی داریم که از این تعداد 3021 شعبه ثابت و 1002 شعبه اخذ رأی سیار است.
همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی‌ نبی‌پور درباره نحوه جانمایی شعب اخذ رأی سیار، افزود: طبق قانون اجرای انتخابات، مسیر شعب اخذ رأی بر اساس ترافیک رأی‌دهندگان از قبل مشخص شده است و تغییر نمی‌یابد.
وی ادامه داد: در خراسان‌رضوی 4میلیون و 503هزار و 610نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 2میلیون و 260هزار و 482نفر زن و 2میلیون و 243هزار و 128نفر مرد هستند.
مدیرکل سیاسی استانداری خراسان‌رضوی گفت: از تعداد کل واجدان شرایط رأی دادن، 254هزار و 198نفر رأی‌اولی هستند. از این تعداد 129هزار و 615نفر آقا و 124هزار و 583نفر خانم هستند.  

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->