انتخابات و نامزدهای مجلس شورای اسلامی

محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان‌رضوی

طبق قانون اساسی قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارت‌اند از قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می‌گردند. مجلس شورای اسلامی به‌عنوان قوه مستقل و برخاسته از مشارکت و انتخاب مستقیم مردمی، وظیفه مهم و حیاتی قانون‌گذاری -که در واقع محور و بستر و تعیین مسیر فعالیت‌های جاری و حرکت دولت در کشور است- و نظارت بر انجام درست این فعالیت‌ها را بر عهده دارد که خود نشان از اهمیت و جایگاه ارزنده قوه مقننه در نظام مردم‌سالار دینی جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیاناتی ارزشمند فرمودند: مجلس نماینده همه ملت ایران است. مجلس مهم‌ترین مظهر مردم‌سالاری دینی است.
اکنون در آستانه دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم که این خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از طرفی شرایط و تهدیدات جهانی و منطقه‌ای بر ضد نظام اسلامی و ملت و وضعیت داخل کشور با توجه به وجود فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکای جنایتکار، بر اهمیت این دوره از انتخابات مجلس افزوده است.
معاندان و بدخواهان کشور و نظام و ملت ایران اسلامی نیز فعال‌تر از هر زمانی برای کم‌رنگ کردن این دوره از انتخابات در تلاش‌اند؛ لذا حضور گسترده و پرشور مردمی نقش مؤثر و ویژه‌ای بر عزت و اقتدار ملی و حرکت روبه‌رشد نظام و کشور در گام دوم انقلاب اسلامی دارد. در این مسیر و برای خلق حماسه دیگر مردمی، یکی از عوامل مهم، نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که گفتار، منش و رفتار آنان در این رویداد مهم، دارای اهمیت است. نامزد‌های انتخابات مجلس باید حفظ مصالح نظام و انقلاب اسلامی را بر هر جریان و مصلحت حزبی و گروهی خود ارجح بدانند و طبق قانون و در مسیر منویات و رهنمود‌های حیاتی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فعالیت کنند و به‌واقع خود انعکاس‌دهنده مشروعیت، قانونمندی و سلامت انتخابات و نمونه‌ای از کاندیدا‌های اصلح باشند و از طرفی عامل اعتمادسازی عمومی هرچه بیشتر به فرایند انتخابات باشند. نامزد‌های انتخاباتی باید با داشتن روحیه انقلابی و پایبندی به قوانین و ضوابط برگزاری انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی در گفتار و رفتار، پرهیز از هر گونه تخریب و نفرت‌افکنی درباره سایر نامزدها، پرهیز از ارائه وعده‌های غیرمعمول و غیرقانونی و پرهیز از اسراف و زیاده‌روی در تبلیغات و هزینه‌های انتخاباتی و با رویکرد حفظ و ارتقای مقبولیت و مشروعیت نظام و ارزش‌های انقلاب، با تقویت روحیه، امید، نشاط و انسجام هرچه بیشتر جامعه، به نوبه خود در افزایش مشارکت مردمی و حضور حداکثری آنان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، نقشی سازنده داشته باشند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->