شهردار مشهد الرضا(ع) در دیدار با جمعی از همکاران نویسنده در شهرداری مشهد:

تکریم علم، اهل علم و نویسندگان جزو آموزه های دینی و انقلابی است

گروه فرهنگ و هنر
روز گذشته نشست شهردار مشهد الرضا(ع) با جمعی از نویسندگان شهرداری مشهد با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، و مجتبی منتظری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، برگزار شد. در این نشست شهردار مشهد بر ضرورت تکریم اهل علم و نویسندگان که جزو آموزه های دینی و انقلابی است، تأکید و از چاپ کتابی با عنوان تجربیات مدیران شهری استقبال کرد.


نیروهای دانشی سرمایه اصلی شهرداری هستند
سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، در این نشست گفت: سرمایه اصلی هر سازمان نیروی انسانی آن است، اما سرمایه اصلی شهرداری نیروهای دانشی است، به همین دلیل باید مدیریت دانش در این مجموعه انجام شود.
او ضمن استقبال از ایده طراحی کتابی با عنوان تجربیات مدیران شهرداری بیان کرد: در صورت تولید چنین کتابی با سرمایه بزرگی روبه رو خواهیم شد، زیرا می تواند راهنمای بسیار خوبی برای سایر مدیران باشد.
به گفته ارجائی، انقلاب اسلامی به پیروی از اسلام برای کار علمی ارزش قائل است و اگر ادعای مذهبی بودن و انقلابی بودن داریم، باید رفتاری متناسب با مبانی اسلام داشته باشیم.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تکریم علم، اهل علم و نویسندگان جزو آموزه های دینی و انقلابی است. ما موظف به این کار هستیم و این گونه اقدامات موجب رشد سازمان می شود. امیدواریم این گونه اقدامات ما سبب رضایت رهبر معظم انقلاب و امام رضا(ع) باشد.


مشهد ظرفیت زیادی در حوزه سوژه دارد
محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نیز در این نشست گفت: رتبه بندی کتاب ها وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و درحال برنامه ریزی برای ایجاد شورای ترویج در حوزه فرهنگ، هنر و ادب هستیم که همه دستگاه ها باید دراین زمینه با ما همکاری کنند.
به گفته او، ماهیت کتاب نخستین دلیلی است که آن را به چاپ دوم و سوم می رساند، اما به دلیل نبود امکانات تبلیغی و ترویجی، یک کتاب خوب به درستی معرفی نمی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تصریح کرد: متأسفانه برخی ناشران با نویسندگان ارتباط خوبی ندارند و ما در تلاشیم این مشکل را رفع کنیم.
به گفته او، نویسنده دغدغه نوشتن دارد و ناشر باید در ترویج آن تلاش کند.
حسین زاده با اشاره به ظرفیت زیاد مشهد در برخورداربودن سوژه یادآور شد: مشهد مفاخر زیادی دارد که می توان زندگی آن ها را در قالب داستان، رمان و خاطره معرفی و از آن ها تجلیل کرد؛ این کتاب ها به برند مشهد تبدیل خواهند شد. یکی از اتفاقاتی که در غرب مرسوم است، تولید کتاب تجربیات مدیران است و بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ خاطرات و تجربیاتشان را در قالب کتاب منتشر می کنند، اما این امر تاکنون در ایران رخ نداده است که امیدوارم شهرداری مشهد پیشران این موضوع باشد.


توجه به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در کتاب و کتاب خوانی
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، نیز در این دیدار تأکید کرد: در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب به تفکیک، 3حوزه تولید آثار خوب و مفید، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی و تبلیغ و نقد کتاب وجود دارد که باید بر آن متمرکز شویم.
او با اشاره به نقش مهم و مؤثر تولید آثار خوب و مفید، یادآور شد: اسلام پرچم دار کتاب و کتاب خوانی است و اگر کتاب خوب را درست معرفی کنیم، تأثیرگذار خواهد بود. همچنین باید به ترجمه بیشتر توجه شود، زیرا اکنون این حوزه مغفول مانده
است.
سبزیان همچنین بیان کرد: نویسندگان باید در نگارش آثارشان به نیاز مخاطب نیز توجه کنند. ما از کتاب هایی حمایت خواهیم کرد که سبب بهبود زندگی مردم شود.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->