پذیرا،مدیر محیط زیست شهرداری مشهد خبر داد

نمره قبولی شهرداری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

هم‌زمان با آغاز موج سوم کرونا و شروع محدودیت‌های گسترده در کشور، طرح سردار شهید سلیمانی با هدف بیماریابی سریع و حمایت از کسانی که به‌دلیل شیوع این‌بیماری دچار مشکلات معیشتی شده‌اند آغاز به کار کرد؛ طرحی که اجرای آن در مشهد بستری‌های روزانه را از 420 نفر به زیر 100 نفر و آمار فوتی‌ها را هم به کمتر از 10 نفر رسانده است. شهرداری مشهد به عنوان عضوی از ستاد اجرای این‌طرح در مشهد اقداماتی را در حوزه پایش و نظارت انجام داده و آن‌طور که معاونت بهداشتی علوم‌پزشکی مشهد اعلام کرده است، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این‌سازمان بیش از دیگرنهادها رعایت می‌شود.
درهمین‌راستا مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری به عنوان یکی از بازوهای اجرایی این‌طرح در بخش‌های مختلفی به مجموعه علوم‌پزشکی مشهد کمک کرده است، گفت: یکی از مهم‌ترین کمیته‌هایی که شهرداری در آن حضور جدی دارد، کمیته اطلاع‌رسانی است که گام اول را با چاپ بروشورهای مختلف درباره بیماری کرونا با هدف آگاهی‌بخشی به شهروندان برداشتیم و در گام‌های بعدی بیلبوردها و رول‌آپ‌های شهری را در اختیار این‌طرح قراردادیم و خود شهرداری هم در این‌ماجرا کمک کرد تا زنجیره اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این‌زمینه تکمیل شود. محمد پذیرا در ادامه افزود: از آنجا که در طرح شهید سلیمانی قرار بود پایش و کنترل بیماری از در خانه‌های مردم آغاز شود، با درخواست مسئولان طرح نقشه‌های محلات و مناطق پرتراکم شهر مشهد در اختیار ستاد طرح شهید سلیمانی قرار گرفت تا اولویت پایش و کمک به مردم براساس آمار و ارقام و میزان جمعیتی که در هرمنطقه شهری یا حتی محلات مشهد وجود دارد انجام شود.
وی با اشاره به پایش و نظارت گسترده درون‌سازمانی در شهرداری مشهد از رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این‌سازمان خبر داد و تصریح کرد: به تازگی کارشناسان مراکز بهداشت مشهد بازدیدهای گسترده‌ای از مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری داشته‌اند و در این‌بازدیدها رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی کارمندان و ارباب‌رجوع‌ها بررسی شد که شهرداری از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نمره قبولی گرفت و حتی از بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی پیشروتر بود. مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرما هم ملزم به دریافت دوباره بارکد تعهدات بهداشتی شده‌اند، گفت: مسئولان فروشگاه‌ها با شیوه‌نامه‌های بهداشتی آشنا هستند و از ابتدای شیوع کرونا در بالاترین سطح ممکن آن را رعایت می‌کنند. این بارکدها که به نوعی تعهد گردانندگان فروشگاه مبنی بر آشنایی کامل با وظایف و دستورالعمل‌های بهداشتی است، برای فروشگاه‌های شهرما یک‌ بار دریافت شده است اما دوباره و برای اینکه مطمئن شویم مسئولان این‌فروشگاه‌ها با کارهایی که باید در زمینه رعایت مسائل بهداشتی انجام بدهند آشنا هستند، دوباره آن‌ها را ملزم کردیم که این‌بارکد را دریافت کنند. پذیرا ادامه داد: در جلسه اخیر طرح شهید سلیمانی قرار شده است که در هرکدام از سازمان‌ها و مناطق شهرداری مشهد نماینده‌هایی معرفی و کار پایش و نظارت درونی را آغاز و اقداماتی را که برای کنترل، کاهش و قطع زنجیره این بیماری انجام شده است در سامانه‌ای کشوری ثبت کنند تا در آنجا کم و کاستی‌ها روشن شود.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->