معاون دادستان عمومی و انقلاب خبر داد

شناسایی 248 کودک‌کار خیابانی در مشهد

ایرنا: معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: با گذشت 2ماه از اجرای طرح سامان‌دهی کودکان‌کار خیابانی در مشهد، 248 کودک شناسایی و سامان‌دهی شده‌اند که 47نفر آن‌ها اتباع ایرانی و بقیه اتباع خارجی هستند.
نیره عابدین‌زاده در بازدید از مرکز نگهداری از کودکان خیابانی «صدف» افزود: برای سامان‌دهی کودکان‌کار خیابانی عزم جدی و بین‌سازمانی در مشهد به‌وجود آمده است و بهزیستی، دانشگاه، نیروی‌انتظامی و دستگاه‌قضایی با توجه به اهمیت موضوع کودکان‌کار، فعال شده‌اند. همچنین مسئول دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: خدماتی که دولت ایران به کودکان اتباع خارجی پناهنده از جمله کودکان‌کار خیابانی ارائه داده است، در مقایسه با خدمات دیگر کشورها در سطح عالی قرار دارد. عروج صیفی افزود: کمیساریای عالی پناهندگان به همکاری‌های خود با ایران در کمک به کودکان‌کار که از خانواده اتباع خارجی پناهنده هستند، ادامه خواهد داد. مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی نیز با بیان اینکه مرکز نگهداری از کودکان خیابانی «صدف» تنها مرکز سطح2 نگهداری موقت و سرپایی این کودکان در مشهد است، اظهار کرد: اداره‌کل بهزیستی در این مرکز با کمیساریای عالی پناهندگان با موضوع کودکان اتباع پناهنده همکاری دارد.
حمیدرضا پوریوسف افزود: اکنون 24 کودک در این مرکز نگهداری می‌شوند و با کمک کمیساریای عالی پناهندگان، این مرکز با 2میلیاردو500میلیون ریال به اسباب‌بازی، کتاب و دیگر لوازم تجهیز شده است.
وی ادامه داد: هزینه نگهداری هر کودک در مرکز نگهداری از کودکان خیابانی «صدف» روزانه 2میلیون‌و830هزار ریال است.


85درصد کودکان‌کار در مشهد خارجی هستند
همچنین مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان‌رضوی نیز گفت: ۸۵درصد کودکان‌کار خیابانی جمع‌آوری‌شده در مراکز حمایتی اتباع افغانستانی هستند که از این تعداد برخی مجوز اقامت دارند و برخی نیز بدون مجوز اقامت هستند که این موضوع در مجموع هزینه‌هایی را به این شهر تحمیل می‌کند. علی هاشمی افزود: لازم است کمیساریا برای تأمین هزینه‌های خدمات به کودکان خیابانی اتباع خارجی به ما کمک کند و علاوه بر این تأمین هزینه تحصیل کودکان بازمانده اتباع خارجی نیز ازسوی این نهاد تأمین شود.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->