خــــبر روز

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی:
دستخوش حرف‌های بی‌سند در فضای مجازی نشوید
ــ ــ ــ ــ ــــ
پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان: امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه یکی از راه‌های نفوذ دشمن، ضعیف شدن روحیه انتقادی و پذیرفتن هر مطلبی بدون سند است، اظهار کرد: این‌روزها دشمنان درصدد تفرقه‌افکنی برآمده‌اند و این وظیفه ماست که اهل‌بیت(ع) را واضح و درست برای مردم معرفی کنیم؛ بنابراین مراقب باشید دستخوش حرف‌های بی‌سند فضای مجازی نشوید .
آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: جوانان ما این‌روزها هم نیاز دارند و هم باید تلاش کنند معرفت زیادی درباره اهل‌بیت(ع) پیدا کنند تا دستخوش حرف‌های بی‌سند و بی‌منطق فضاهای مختلف همچون فضای مجازی نشوند.
وی روشنگری و تبلیغ محتوای مرتبط با اهل‌بیت(ع) را وظیفه روحانیت و محققان دینی دانست و افزود: وظیفه ماست که با توجه به منابع غنی و بیانات اهل‌بیت(ع) مبلغ آنان باشیم تا اگر فردی در هر جایی از این‌دنیا نیاز به شناخت این‌بزرگواران دارد، سراغ فرقه‌های انحرافی نرود و بتواند از سرچشمه اصلی دین بهره‌مند شود.

 

بیمه تکمیلی پاکبان‌ها و کارگران فضای سبز نهایی می‌شود
ــ ــ ــ ــ ــــ
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: با رویکرد و نگاه حمایتی ویژه شورای پنجم به کارگران حوزه خدمات‌شهری، موضوع بیمه تکمیلی این‌نیروهای زحمت‌کش درحال نهایی شدن است.
بتول گندمی در حاشیه بازدید از کارگاه تولید کاپشن ویژه نیروهای پاکبان شهرداری مشهد افزود: با نظارت‌های دقیق شهرداری، همه حق و حقوق و مزایا و رفاهیات، حتی مواردی که در گذشته مغفول واقع‌شده، مانند سنوات و شب‌کاری (در بازه ۴ تا ۶ صبح) بموقع به این‌عزیزان پرداخت می‌شود.
دیگرعضو شورای شهر نیز در حاشیه این‌بازدید گفت: خدمات‌رسانی این‌نیروهای زحمت‌کش و خدوم به شکل 24 ساعته انجام می‌شود و برهمین‌اساس، حفظ سلامت آن‌ها، به‌ویژه در شب‌ نکته مهمی است که مورد توجه شهرداری قرار گرفت و طرح جدیدی ارائه شده که لباس‌ها مجهز به چراغ‌های LED است و ضامن امنیت و سلامت کارگران خواهد بود. مجتبی بهاروند افزود: موضوع تولید البسه مناسب برای پاکبانان و نیروهای خدمات شهری در گذشته به‌صورت پراکنده انجام می‌شد ولی امروز این‌مهم سامان‌دهی شده است و به شکل منسجم دنبال می‌شود که سبب شده است تولیداتی با کیفیت بهتر و مطلوب‌تر را شاهد باشیم.

 

طوفان و سوسک چوب‌خوار به جان درختان پارک ملت زدند
ــ ــ ــ ــ ــــ
ایسنا: مدیر بوستان ملت مشهد با اشاره به قطع تعدادی از درختان این‌پارک گفت: تنه‌های قطع‌شده مربوط به درخت‌های شکسته‌شده بر اثر طوفان بوده است.
علی گلمکانی درباره فیلم منتشرشده در فضای مجازی که در آن تعدادی تنه قطع‌شده درخت در پارک ملت مشهد توسط مأموران شهرداری در حال انتقال به یک کامیون است، اظهار کرد: در طوفان اخیر ۵ درخت پارک ملت شکسته بود. در روز طوفان درختان شکسته‌شده قطع و ریز و در 2 روز گذشته به بیرون از پارک منتقل شدند.وی افزود: سن درختان پارک ملت زیاد است و از گونه‌ای هم هستند که با افزایش سنشان، سوسک چوب‌خوار می‌گیرند و از درون پوک می‌شوند.

 

افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد در مشهد
ــ ــ ــ ــ ــــ
ایرنا: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مشهد با ارتباط ویدئوکنفرانسی محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افتتاح شد.
مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه این‌مراسم گفت: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد «رویان توس» اولین‌مرکز از این‌نوع در استان خراسان‌رضوی است که در پاسخ به نیاز پیگیری درمان معتادان و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، روانی و فرهنگی آنان راه‌اندازی شده ‌است.
حمیدرضا پوریوسف افزود: در این‌مرکز با ۱۰۰ نفر ظرفیت، کارگاه‌های اشتغال‌زایی، مرکز سم‌زدایی، مرکز مشاوره‌ روان‌شناسی و مددکاری، پزشک، پرستار و نهادی برای آموزش‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی پیش‌بینی شده است.

 

626 حلقه چاه غیرمجاز در مشهد بسته شد
ــ ــ ــ ــ ــــ
روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان: مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی در10 ماه امسال 626 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد (شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، فریمان، طرقبه و شاندیز) پر و مسلوب‌المنفعه شده است.
محمد برزویی اظهار کرد: از تعداد 626 حلقه چاه غیرمجاز، تعداد 160 حلقه چاه غیرمجاز عمیق (تا عمق‌های 300 متر و دبی‌هایی تا 36 لیتربرثانیه) و تعداد 466 حلقه چاه غیرمجاز نیمه‌عمیق با دبی‌هایی تا 10 لیتر بر ثانیه بوده‌اند.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->